Kundenservicevorlagen

Die Email bleibt für eine große Anzahl von Verbrauchern nach wie vor einer der wichtigsten Kundendienstkanäle. Nicht jedes Unternehmen ist jedoch sehr bemüht, schnelle und professionelle Antworten zu geben – tatsächlich reagieren einige überhaupt nicht. Die Umfrage von SuperOffice hat herausgefunden, dass 62% der Unternehmen nicht auf Emails des Kundendienstes antworten, 90% informieren den Kunden nicht darüber, dass eine E-Mail empfangen wurde, während 97% nicht nachverfolgen, ob die Kunden mit der Antwort zufrieden sind.

Während es fast unmöglich ist, jede einzelne E-Mail an potenzielle Kunden oder aktuelle Kunden von Hand zu erstellen, können Sie Kundenservicevorlagen verwenden, die eine Vielzahl von Szenarien abdecken, welche für Kundendienstteams eine große Hilfe sein können, insbesondere für diejenigen, die mit einer großen Anzahl von E-Mails umgehen müssen. Mit Vorlagen als Startblock können Ihre Angestellten mehr Kunden in kürzerer Zeit und mit weniger Stress unterstützen und sicherstellen, dass sie einen konsistenten Service bieten.

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Beispiel des Email-Ticket Verfahren bei LiveAgent

Vorteile der Verwendung von E-Mail Vorlagen für den Kundenservice

  • Sparen Sie Zeit und verbessern Sie die Effizienz Ihrer Vertreter. Durch die Verwendung von Kundenservicevorlagen bei der Beantwortung von Kundennachrichten wird Ihr Supportteam davor bewahrt, individuelle Antworten erstellen zu müssen, ihre Zeit wird optimiert und die Effizienz verbessert.
  • Reduzieren Sie die Anzahl menschlicher Fehler. Mit vorgefertigten, bewährten und getesteten E-Mail Antwortvorlagen für den Kundenservice können Sie Fehler, die menschlich sind, beseitigen und das Risiko des Versendens falscher Nachrichten beseitigen, welche die Kunden frustrieren könnten.
  • Pflegen Sie konsequent das Nachrichtenverfahren des Unternehmens. E-Mail Vorlagen für den Kundenservice stellen sicher, dass alle Mitglieder Ihres Supportteams auf derselben Seite sind, während Ihre Markenstimme bei jeder Kundeninteraktion präsent bleibt.

Allgemeine E-Mail Vorlagen für den Kundenservice

Das Erstellen einer eigenen Bibliothek mit Beispielen für Emailvorlagen für den Kundenservice kann sowohl schwierig, als auch zeitaufwändig sein. Hier finden Sie einige bewährte Emailvorlagen, die auf 10 verschiedenen Szenarien basieren, die Ihr Supportteam bei der Interaktion mit Kunden und potenziellen Kunden verwenden und nach Bedarf anpassen kann.

Auto-response Emailvorlage


Hi [NAME],
Thanks for contacting [COMPANY]!
This automatic reply is just to let you know we received your request and we’ll get back to you with a response as quickly as possible. During [business_hours] we usually reply within a couple of hours, evenings and weekends may take us a little bit longer.
While you wait, you are welcome take a look at our Frequently Asked Questions or browse through our Knowledge base where you can find lots of guidance on [PRODUCT].
Or, if your request is urgent, feel free to give us a call at [number] or start a live chat with our support team. We look forward to getting you back in business!
Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Mit einer Emailvorlage nach einem Kunden fragen


Hi [NAME],
Hope you’re well and enjoying your product. I’m just checking in to see if you have any questions or need any help. We’ve added quite a few features lately and I know it might be difficult to keep track of all our releases.
As a reminder, here’s a [link] to our Knowledge Base where you can find up-to-date information about our product and company at any time.
Feel free to reach me for any questions, I would be more than happy to assist.
Cheers,[YOUR SIGNATURE]

Dankeschön Emailvorlage


Dear [NAME],
Thank you so much for your positive feedback and leaving a review on [website], you put a big smile on our faces! 🙂
Our team is constantly trying to improve our [product/service] and it’s always rewarding to hear kind words from our customers. We love that you love us, and it’s also great to know our [product/service] has helped you achieve your business goals.
Thanks again for being a fantastic customer!
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Emailvorlage für einen verärgerten Kunden


Dear [NAME],
I am so sorry to hear that you’ve had such a poor experience that you no longer want to work with us. Satisfying our customers has always been a number one priority for us and I’m sorry we couldn’t meet your requirements.
As much as we hate to see you go, I completely understand how upset you must feel and I fully respect your decision. I apologize once again for any trouble we may have caused you.
Let me know if you have any more questions, comments, or further feedback. And should you change your mind, I’ll be here to help you in any way I can.
Best of luck!
[YOUR SIGNATURE]

Emailvorlage für einen zufriedenen Kunden


Hi [NAME],
We’re so happy to hear you are pleased with [PRODUCT/ SERVICE]. At [COMPANY], we always strive to deliver the best customer experience, and it makes our day to know we have accomplished that.
We would be grateful if you would leave a review on our Facebook page as your insights could help our prospects learn more about us.
Thanks again and let us know if there’s anything we can do for you in the future!
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]

Emailvorlage für eine Antwort auf eine Kundenbeschwerde


[NAME],
I’m so sorry to learn that you were on hold with our customer service department for almost 30 minutes. I completely understand how frustrating this must have been for you. That should never have happened as we value our customers’ time. I’ve passed this message on to the appropriate service rep.
Our tech support team is prioritizing the issue you’re facing with our software, they are working now to make this right. I will immediately notify you as soon as it’s fixed.
I appreciate you making us aware of your negative experience. We strive to ensure customer satisfaction with every interaction, and I apologize for the inconvenience we have caused you.
Meanwhile, please let me know if there is anything else I can do for you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]

[NAME],
I’m so sorry to learn that you were on hold with our customer service department for almost 30 minutes. I completely understand how frustrating this must have been for you. That should never have happened as we value our customers’ time. I’ve passed this message on to the appropriate service rep.
Our tech support team is prioritizing the issue you’re facing with our software, they are working now to make this right. I will immediately notify you as soon as it’s fixed.
I appreciate you making us aware of your negative experience. We strive to ensure customer satisfaction with every interaction, and I apologize for the inconvenience we have caused you.
Meanwhile, please let me know if there is anything else I can do for you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Emailvorlage für eine verspätete Antwort


Hi [NAME],
Thank you for reaching out to [COMPANY}! Your request was received on [date] with Reference Number: [number].

Sorry we haven’t gotten back to you yet. We are currently experiencing a high volume of support requests and appreciate your patience as we work to provide the highest level of support to each customer. Rest assured, one of our agents will follow up with you as soon as possible.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Follow-up Emailvorlage


Hey [NAME],
Hope you’re doing great. I wanted to check in with you regarding the issue you had the other day with [describing the issue]. Was it resolved successfully?
If there’s anything we can do to make your experience better, just let us know by replying to this message. I’d be happy to assist you in any case and look forward to hearing from you soon.
Have a great day,[YOUR SIGNATURE]

Emailvorlage für eine Fristenerinnerung


Hi [NAME],
We’d like to thank you for using our product for the past year and hope we’ve made a difference for you.
I noticed that your annual subscription is expiring in two weeks, so I wanted to check in with you about next steps. Are you interested in renewing your subscription? If you’re weighing your options, I’d love to chat further with you to help you come to a decision.
Looking forward to hearing from you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Emailvorlage für eine Rückerstattung


Hi [NAME],
We’ve processed your refund, and you should expect to see the credit appear in your account within 1-3 business days depending on your bank.
I’m sorry to hear you’re not happy with our product, but I completely understand it isn’t for everyone. As any feedback is important to us, could you please give me a little more detail about what exactly you didn’t like?
In the meantime, thank you for your time and for giving us a try. We hope to connect with you again in the near future.
Best,
[YOUR SIGNATURE]

Häufig gestellte Fragen

Wie können Sie den Kundenservice in Ihrem Unternehmen verbessern?

Die Kundenservice-Branche ist eine der am schnellsten wachsenden Branchen auf der Welt. Mit der Hilfe von Kundenservice-Software können Sie den Überblick über mehrere Gespräche gleichzeitig behalten und täglich mehr erledigen.

Wie verfasst man eine professionelle Kundenservice-E-Mail?

Bei der Beantwortung einer Kundenbeschwerde sollten Sie das vorhandene Problem ansprechen und den Namen des Kunden verwenden. Um angemessen zu antworten, sollten Sie einen professionellen Ton annehmen, sowie freundlich und höflich kommunizieren.

Warum sollten Sie sich auf guten Kundenservice konzentrieren?

Guter Kundenservice ist ein wichtiger Teil eines erfolgreichen Unternehmens. Er kann den Ruf Ihres Unternehmens verbessern und Ihnen helfen, Kunden beizubehalten.

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