E-Mail-Vorlagen für eine erfolgreiche Nachfrage im Kundenservice, um sicherzustellen, dass Kunden zufrieden sind und Probleme gelöst wurden. Der Artikel stellt unterschiedliche Vorlagen zur Verfügung, um Kundenfeedback zu erhalten, Rückfragen zu stellen und proaktiv auf Kunden zuzugehen.
Mit der Anmeldung akzeptiere ich die AGB und Datenschutz-Bestimmung.
Der Kundenservice ist ein kritischer Teil jedes erfolgreichen Unternehmens, egal in welcher Branche. Jedoch geht es bei exzellentem Kundenservice und Support nicht nur um die Beantwortung von Kundenfragen und Lösung von Problemen. Sie müssen sicherstellen, dass Kunden zufrieden und glücklich mit der Lösung sind, deshalb ist konsistente Nachfrage der Schlüssel. Für viele Unternehmen hört der Kundenservice jedoch auf, sobald die Anfrage bearbeitet wurde. Obwohl die Nachfrage eine einfache Aufgabe darstellt, wird sie oft vernachlässigt. Laut dem letzten Kundenservice-Benchmarkbericht von SuperOffice:
Kunden-Nachfrage-E-Mails können einen großen Einfluss auf die Kundenerfahrung haben. Das verstehen kleine Unternehmen meist besser und nutzen es zu ihrem Vorteil. Große Organisationen vergessen dies jedoch oft. Nachfrage-E-Mails, die sofort nach einer Kundenservice-Interaktion versendet werden, können:
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your<br> own customer email templates, thus<br> helping you improve customer service.<br> Curious about all the opportunities?
Egal, ob Sie Kunden über den Status einer Anfrage informieren, nach Feedback fragen oder proaktive Hilfe nach einer Lösung anbieten, die Nachfrage sollte von Ihrem a href=”/blog/what-does-your-customer-service-team-need-right-now/”>Kundenservice-Team nicht unterschätzt werden. Hier sind 10 E-Mail-Vorlagen für die Nachfrage im Kundenservice, die verschiedene Teile des Kundennachfrage-Prozesses abdecken – Nutzen Sie sie als Inspiration für die Erstellung Ihrer eigenen Nachfragenachrichten.
I wanted to update you about the status of your issue before the weekend.
It is still in progress and is being worked on by our technical support team. We’re prioritizing your request, and I will make sure this issue is resolved over the weekend. You will get notified immediately once it’s done.
You can also track the status of your request any time by logging in to your [Brand] account and clicking on the Requests tab.
Thanks for your patience!
Have a great weekend,
[YOUR SIGNATURE]
Hope you’re doing well. I just wanted to check in with you regarding the issue you had the other day with [details of the issue]. Was it resolved? Do you need any additional help? Please let me know – I’d be happy to assist you in any case.
Have a great day,
[YOUR SIGNATURE]
You are most welcome. I’m glad that out of hundreds of customers we send emails to every day, someone appreciates the effort we put into trying to provide the highest quality of customer service.
Customers like you are the reason we strive to do the best at our jobs. Please feel free to reach out again if you have any questions, issues, or concerns – we are just an email away and will always be happy to assist you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
I’m sorry again about the less than stellar experience you had the other day with our customer support team. I just wanted to reach out and let you know that we’ve decided to put our entire customer support team through additional training to ensure situations like that won’t happen again.
In the meantime, if you have any questions, concerns, or feedback, or if there’s anything else we can do to help, please don’t hesitate to let me know.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I’m glad we were able to resolve [issue]. By the way, you can read more about managing [your account/ payment options/ settings, etc.] in our Help Center. There’s one article that covers your issue in depth [insert link].
If you have any other questions, or if there’s anything we can do to make your experience with us more enjoyable, please let us know.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I’m checking in about your case with us regarding [case topic] one last time. It’s been [number of days] days since we’ve heard from you, so I wanted to reach out and let you know we are going to close this ticket.
Please feel free to reopen this ticket or open a new one if you need any further assistance – we’ll be happy to help.
Thanks again for working with us!
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for contacting us about [details of the issue]. Our records show that your issue has been resolved, so your ticket will be automatically closed in 3 days.
If you still need our help or have any more questions, just hit ‘reply’ and we’ll get back to you shortly.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
We’re reaching out regarding your recent issue with [details of the issue] that was resolved on [date]. To help us serve you better, we’d love to hear about your experience with our support team.
On a scale of 1 to 5, how easy was it to get your issue resolved?
1 = Extremely difficult
2 = Very difficult
3 = Neither
4 = Very easy
5 = Extremely easy
We appreciate your feedback. And as always, if there’s anything else we can do for you in the future – please don’t hesitate to reach back out again.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
You recently reached out to us regarding [details of the issue] which was resolved on [date]. We would love to hear about your experience with our customer service.
Can you please take a moment to respond to this quick survey? It’ll take you less than 60 seconds to answer! Thank you so much, your feedback will help us assist you better in the future.
[Link to Survey]
Thanks again,
[YOUR SIGNATURE]
As you may already be aware, earlier this week some of our customers have encountered an issue with [product/service/ feature, etc.] Our engineering team was able to resolve it approximately 2 hours after the initial report. We’d like to apologize once again for any inconvenience this may have caused.
To ensure this doesn’t happen again we’re working on multiple improvements to our [product/ service/ feature/ operations, etc.]. In this blog post, we published a full explanation of what went wrong, what we did to recover, and what we’ll do to prevent this from happening in the future: link to a blog post.
Thank you for your patience and understanding. And as always, if you have any questions or come across any issues, please let us know, we’re here to help.
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]
Wenn Sie auf eine Kundenanfrage antworten, sollten Sie den Kunden später erneut kontaktieren, um den Status des Problems zu überprüfen. Durch die Nachfrage können Sie sicherstellen, dass das Problem richtig gelöst wird.
Eine Nachfrage-E-Mail ist eine E-Mail, die jemandem gesendet wird, der Ihnen eine Frage gestellt hat (oder jemandem, den Sie Service angeboten haben). In der E-Mail fragen Sie, ob Sie noch etwas tun können. Diese Art von E-Mail führt die Palette an Diensten Ihres Unternehmens oft aus oder bietet dem Kunden zusätzliche Produkte oder Dienste an. Eine Nachfrage-E-Mail sollte an Kunden gesendet werden, die einen Kauf getätigt haben oder eine andere Interaktion mit Ihrem Unternehmen hatten.
In einer Nachfrage-E-Mail bezüglich einer Kundenbeschwerde können Sie um Feedback darüber bitten, wie gut mit der Situation umgegangen wurde und anbieten, das Problem zu beseitigen, wenn der Kunde das wünscht.
LiveAgent is a customer support portal that provides solutions for effective customer service. Customer-centric strategies are highlighted as important for increasing customer satisfaction and loyalty, and LiveAgent offers resources to improve customer service. The website emphasizes the importance of utilizing various communication channels to reach customers. LiveAgent also offers a help desk software and resources for improving customer service. Partnerships, certifications, and a VoIP partner program are available.
The importance of email marketing for e-commerce companies is highlighted in the text, emphasizing its ability to build brand identity, improve brand awareness, and increase revenue. Personalized email templates for delivery notifications, returns, and post-purchase follow-up can build customer relationships and improve order processes. Email ticketing is also discussed as an efficient method of customer support through tracking and prioritizing emails. Agents can assign, answer, and close tickets to ensure smooth operation of customer support. Various email templates for e-commerce, including those for customer acquisition, delivery notifications, and return confirmations, are presented, highlighting personalized information and subject lines to improve order processes.
Was macht den Kundenservice großartig?
Peter Drucker sagte: "Es ist das, was der Kunde rausbekommt." Ein starker Kundenservice ist unersetzbar und kann nicht kopiert werden. Kundenservice ist gut für das Geschäft. Gutes Geschäft erfordert großartigen Kundenservice.
We appreciate your recent sign up for a LiveAgent.
A message will be sent to your email address containing login details, right after your account is installed.
Unsere Webseite verwendet Cookies. Durch Ihre Nutzung der Webseite nehmen wir Ihre Zustimmung an, Cookies so einzusetzen, wie es hier festgelegt ist Datenschutz- und Cookie-Richtlinie.