Marketing-E-Mail-Vorlagen

Die Zahl der weltweiten E-Mail-Nutzer belief sich 2019 auf 3,9 Milliarden und wird 2024 auf 4,48 Milliarden Nutzer anwachsen, laut Statista. Aus diesem Grund geben Unternehmen immer mehr für E-Mail-Marketing aus und nutzen es, um Interessenten anzuziehen, bestehende Kunden zu behalten, Verkäufe zu erhöhen und den ROI zu beschleunigen. Effektive E-Mail-Marketingkampagnen können das alles leisten. Da es sich um eine der kosteneffektivsten und umsatzstärksten Formen des digitalen Marketings handelt, wird erwartet, dass die weltweiten Ausgaben für E-Mail-Marketing in den kommenden Jahren weiter steigen werden. Sehen Sie sich mehr Gründe an, warum E-Mail-Marketing wichtig ist und werden Sie von unseren 10 kreativen Marketing-E-Mail-Vorlagen inspiriert.

Warum E-Mail-Marketing für Ihr Unternehmen unerlässlich ist

Ob Sie mehr Kunden gewinnen oder Ihre Beziehung zu bestehenden Kunden stärken wollen, E-Mail-Marketing kann Ihnen helfen, Ihr Publikum direkt zu erreichen und Ihre Geschäfte voranzutreiben. Sehen Sie sich die folgenden Statistiken an, die beweisen, E-Mail-Marketing ist ein wertvolles Werkzeug für Unternehmen jeder Größe und jedes Sektors:

  • Für jeden €1, den Sie für E-Mail-Marketing ausgeben, können Sie einen durchschnittlichen Ertrag von €0,38 erwarten.
  • 80% der Geschäftsleute stimmen zu, dass E-Mail-Marketing die Kundengewinnung und -bindung fördert.
  • E-Mail hat höhere Konversionsraten als Social Media und Suchmaschinenergebnisse zusammen.
  • 72% der Verbraucher bevorzugen E-Mail als Quelle für ihre Geschäftskommunikation.
  • 61% der Verbraucher genießen es, wöchentlich Werbe-E-Mails zu erhalten, während 38% sich wünschen, dass die E-Mails noch häufiger kommen.
  • 88% der Smartphone-Nutzer checken aktiv E-Mails auf ihrem Telefon. Damit ist sie beliebter als jede andere App sowohl für iPhones als auch für Androids.
E-Mail-Marketing in LiveAgent
E-Mail-Marketing auf LiveAgent

10 Marketing-E-Mail-Vorlagen

Ein Bericht des McKinsey Global Institute ergab, dass der durchschnittliche Interaktionsmitarbeiter schätzungsweise 28% der Arbeitswoche damit verbringt, E-Mails zu verwalten – was fast ein Drittel seiner Arbeitszeit ausmacht. Eine der Möglichkeiten, diese Zeit zu verkürzen, ist die Verwendung von vorgefertigten E-Mail-Vorlagen. Hier sind 10 grundlegende E-Mail-Vorlagen (basierend auf den Arten von E-Mails, die Marketingexperten wahrscheinlich wiederholt versenden werden), die Sie als Ausgangspunkt verwenden und an Ihre eigenen Marketingkampagnen und ausgehende Marketingkommunikation anpassen können.

Vorlagen für Willkommens-Marketing-E-Mails für Kunden


Hi [NAME],

We’re excited to welcome you to the [Brand] family!

Every single one of us is here to make sure you’re happy with [Product]. Firstly, let’s make sure your account is set up properly.

Watching our Onboarding Tutorial will help you familiarize yourself with [product]. It covers how to complete your set up process, key features of your account, plus some handy tips and tricks.

Onboarding Tutorial Video

If you need any help at all, drop us a line anytime at (email) or Tweet us @brandname We’ll be more than happy to lend a hand!

Until next time,
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E-Mail zur erneuten Anregung des Kundenengagements


Hey there!
I noticed you haven’t logged into your account in quite some time, so I just wanted to take a moment to check in with you and see if there’s anything I can help you with.
Feel free to continue working on your account at www.companywebsite.com and please reach out to me if I can be of any assistance.
If you need a refresher on how [Product/ Service] works, check out our quick user guide.
Hope to see you back again soon,
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E-Mail zum Verlassen des Wagens


Hey [NAME],

We noticed that you left a few items in your shopping cart. We’re low on stock, so they could sell out quickly! But don’t worry, it’s not too late yet. Here’s what you wanted to get:

Item 1
Item 2
Item 3

Click this link to get back to where you left off and complete your purchase: customer’s cart

Thanks for shopping with [Brand]! If you have any questions or issues during the checkout process, we’re always here to help.

Best,
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E-Mail zur Kontostornierung


[NAME],

We’re sorry to see you go! 🙁 Your current subscription will remain active until [Date]. We’ll automatically downgrade you to a free account after that date, but you’ll always be able to access your account.

If you’d like to reactivate your account, simply click the button below:

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If you have any questions, feel free to reach out to us at any time.

We’ll miss you!
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E-Mail für Webinar-Ankündigung


Hi [NAME],

Join us for a live webinar on [Date/ Time] to find out the most effective ways to [details on what the webinar is about]. Together with our Head of Marketing, [Name], we’re going to squeeze in as much practical info as we can under 60 minutes. You won’t want to miss this! Here’s what we’ll cover:

How you can […]
Best practices on […]
Simple strategies to improve […]

[Save Your Seat]

If you register today, we’ll send you the recording of the webinar as an added bonus for free.

See you there!
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E-Mail zur Aktualisierung von Produkten/Dienstleistungen


Hi [NAME],

This summer has started quite productively for [Company] as we’ve been working hard on a few long-awaited updates to [Product] that make it stronger, faster, and more useful to you. The updates are now live and you can read more about them on our blog: blog post link

Here are our top 3 features from the past 3 months:

Feature 1 (From now on you can …)
Feature 2 (We’ve added …)
Feature 3 (The tool now supports …)

We’d love to hear your thoughts on our latest updates – which one of them have you tried already? And as always, let us know if there’s anything we can do to make your experience with [Company] better.

Best Regards,
[YOUR SIGNATURE]

E-Mail zur Co-Marketing-Partnerschaft


Hi [Name] ,

I run co-marketing partnerships at [your company], a [what your company does] that’s recognized for [what your company is recognized for]. We have an audience of [audience persona and audience size] that has shown interest in [what their company does].

My team focuses on partnerships with companies like yours – we’ve also worked with [examples of other companies you’ve worked with]. I believe there’s an opportunity for us to partner on [asset you’d like to partner on] to [end goal you’d like to achieve].

Would you be interested in talking about partnership opportunities between [their company] and [your company]? If you’re not the best person to continue a conversation with, would you mind introducing me to someone I could speak with?

Looking forward to hearing from you,
[YOUR SIGNATURE]

E-Mail zum Angebot eines Gast-Blog-Eintrags


Hi [NAME],

I’ve been a subscriber and a big fan of [Blog Name] for some time now – and I’ve especially enjoyed reading one of your recent posts about [details of a blog post]. I noticed there was no article covering [the aspect they haven’t covered]. So, I thought I’d write a draft and see if you would be interested in publishing it on your blog.

Please find the draft attached. Does this sound like something that would be suitable for your readers? If you’re interested in publishing it, I would be excited to see it go up! If you’d like me to make any revisions, I can do that too.

Looking forward to your feedback,
[YOUR SIGNATURE]

E-Mail zur Ablehnung eines Gast-Blog-Eintrags


Hi [NAME],

Thank you for sending over the article on [article topic]. However, I will have to pass on this piece because it doesn’t completely meet our guidelines for guest posts. Besides, we already have a couple of articles about this topic, you can check them out here: links to previous posts.

However, I’m open to another pitch from you in the future. If you have any questions about our guest post guidelines, don’t hesitate to reach out.

Thanks again and hope to hear from you soon,
[YOUR SIGNATURE]

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Marketing-E-Mail-Vorlagen – Häufig gestellte Fragen 

Ist E-Mail-Marketing noch relevant?

E-Mail-Marketing ist immer noch ein kraftvolles Tool, das verwendet werden kann, um Ihr Unternehmen oder Ihre Organisation zu bewerben. Es ist ein erschwinglicher Weg, um mit Kunden in Kontakt zu bleiben und eine gute Methode, um die Kundentreue schnell und bequem aufzubauen.

Was ist die optimale Länge einer Marketing-E-Mail?

Marketing-E-Mails sollten kurz sein und schnell auf den Punkt kommen. Sie wissen nie, wie viel Zeit der Kunde hat, um sie zu lesen. Deshalb ist es wichtig, sie kurz zu halten. Die optimale Länge einer E-Mail-Nachricht ist zwischen 4 und 6 Sätzen, meist unter 200 Worten.

Wieso sollten Sie Marketing-E-Mail-Vorlagen nutzen?

Die Verwendung von Marketing-Vorlagen spart Zeit und Mühen, wenn Sie die selben Änderungen an einer Marketingnachricht als Teil Ihres täglichen Workflows durchführen möchten.

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