• Vorlagen
  • E-Mail-Vorlagen für Upgrades

E-Mail-Vorlagen für Upgrades

Upgrade-E-Mails sind essentiell für produkt-geleitete SaaS-Unternehmen, die kostenlose Probephasen und ‘Freemium’-Modelle anbieten. Sie helfen dabei, Interessenten dazu zu überzeugen, zu konvertieren und von einem kostenlosen zu einem bezahlten Plan, sowie höheren Premiumplänen zu wechseln. Dies ist eines der Ziele von SaaS-Unternehmen – und eine grundlegende Herausforderung, da eine große Anzahl an SaaS-Kunden nie ein Upgrade macht. Egal ob es um den Wechsel von kostenlosen Probeversionen auf bezahlte Dienste oder dem Aufstieg von einem grundlegenden auf einen Premiumplan geht, der folgende Artikel bietet einige hilfreiche Taktiken und fertige Upgrade-E-Mail-Vorlagen, die Sie als Beispiele bei der Erstellung eigener Upgrade-E-Mails verwenden können.

Bria Upgrade E-Mail-Vorlage
Counterpath Bria Teams Upgrade E-Mail-Vorlage

Schnelltipps für die Verfassung effizienter Upgrade-E-Mails

  • Vernachlässigen Sie die Personalisierung nicht und enthalten Sie deshalb den Namen des Kunden. Erwähnen Sie auch andere relevante Details in Ihrer E-Mail-Vorlage für Upgrades (zum Beispiel wie lange der Kunde noch die Probeversion nutzen kann oder andere Infos, basierend auf seiner Benutzeraktivität).
  • Stellen Sie sicher, dass Ihre E-Mail-Vorlage für Upgrades einen klaren Handlungsaufruf enthält und verlinken Sie die Upgrade-Webseite, anstatt nur zu beschreiben, wie der Kunde auf die Seite navigieren kann.
  • Vergleichen Sie die Ergebnisse eines Upgrades damit, kein Upgrade zu kaufen, indem Sie über Premium-Funktionen sprechen, auf die der Nutzer zugreifen kann und die Vorteile, die ihm diese Funktionen bringen werden.
  • Überlegen Sie sich die beste Zeit, um Upgrade-E-Mails zu versenden, berücksichtigen Sie sowohl zeit-basierte, als auch verhaltens-basierte Auslöser (wenn die Probephase ausläuft oder etwas vorher, wenn der Nutzer den Wert des Produktes bereits erlebt hat).

10 E-Mail-Vorlagen für Upgrades

Eine kostenlose Probeversion läuft bald aus


Hi [Name],

It looks like your free trial is expiring next week. Have you made a decision concerning [Product]? If so, our plans start at $** per month and by upgrading now, you’ll ensure you can take full advantage of these great premium features:

[Premium feature 1]
[Premium feature 2]
[Premium feature 3]
[Premium feature 4]

Select a Premium Plan

If not, let’s get in touch and talk about the roadblocks you’re facing.

Remember, after your trial expires, you won’t be able to access your account any longer. So, if you’re still considering whether [Product] is right for you, please give me a call to discuss your options before the week ends: [phone number].

As always, I look forward to speaking with you.

P.S. If you’re wondering why our $**/mo is the most popular plan, here’s an article on why our customers choose it: article link

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Eine kostenlose Probeversion verlängern oder upgraden


Hi [Name],

Thanks for giving [Product] a try! Your free trial is almost over (expires in 24 hours), and we hope you’ve enjoyed your experience. Unfortunately, the following premium features will soon be unavailable:

[Premium feature 1 – benefit 1]
[Premium feature 2 – benefit 2]
[Premium feature 3 – benefit 3]

Upgrade Now to Get Them Back

Upgrading only takes a minute.
Your progress and settings are still safe and sound.
Any people you invited will have access again after you upgrade.

Need extra time on your trial?
Just reply to this email or contact our support team to get an extra 10 days. Someone friendly will get
back to you ASAP.

Have questions about upgrading?
Our agents are always happy to help. We’re on call 24 hours a day, 7 days a week, and respond to all questions in under one hour.

Prefer to cancel instead?
No problem. If you’re not going to continue with [Product], you can either do nothing and let your trial expire, or you can cancel your account here.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Die kostenlose Probeversion ist abgelaufen / Upgrade ist für die weitere Nutzung erforderlich


Hi [Name],

Your free trial has expired, but you can keep using [Product] with a paid subscription. If you’re still thinking about whether or not you want to commit, here’s a brief snapshot of what you’ll miss out on:

[Benefit #1]
[Benefit #2]
[Benefit #3]

Companies like [Company 1], [Company 2], and [Company 3] have made the leap to Premium plans. Based on your usage over the past two weeks, you should try the Basic plan – it’s a great place to start.

Choose a Premium Plan

Did [Product] not work for you?
We’d love to hear why. If you have any feedback you think would be useful, please take our brief, anonymous survey.

Have questions or need help?
Our customer care team is here to assist you in any way we can. Please visit our Support Center to get in touch.

Thanks for using [Product],
[YOUR SIGNATURE]

Upgraden oder bei einem kostenlosen Plan bleiben


Hi [Name],

Your [Product] trial is coming to an end in 3 days, and your account will revert back to a Free Plan.

Hopefully, you’ve had a chance to explore some of our favorite premium features like [feature 1], [feature 2], and [feature 3]. If we’ve done our jobs right, you’ve gotten a good feel for what [Product] can do for your [sales/ marketing/ customer service, etc.]

If you decide you want to upgrade, we promise it’s totally painless and takes under 60 seconds. Our premium plans start at $**/month and includes [listing some key features].

Check Upgrade Options

Not ready to upgrade? That’s okay too! You can stay on the Free Plan forever and keep using [basic features].

Have any questions or feedback? Just hit reply to get in touch and we’ll gladly help.

Thank you for trying [Product]!
[YOUR SIGNATURE]

Kostenloses Limit wurde erreicht/Upgraden


Hi [Name],

You used all of your free credits at [Product], well done!

By now, you should have a good idea of all that [Product] has to offer. So it’s time to make that critical decision to switch to a Pro plan. Upgrading to [Product] Pro will get you unlimited [whatever a Pro account provides].

Upgrade to a Pro Plan Now

If you have any questions about upgrading or using credits, don’t hesitate to get in touch with us by replying to this email or visiting our Help Center.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Upgrade mit einem Sonderangebot


Hey [Name], kudos on your success with [Product]!

Since you started using [Product], you’ve [reached specific milestones].

I just wanted to give you a heads up that tomorrow your free trial will come to an end and we’ll sadly have to pause your account. Unless you upgrade to a paid plan, you’ll lose access to premium features like [feature 1], feature 2], and [feature 3]. But don’t worry – we’ve got you covered.

As a thank you for trying [Product], if you upgrade to any of our annual plans today, you’ll save 30%! Simply click below to grab this special deal.

Upgrade Now to Get 30% OFF Any Annual Plan

Not ready to upgrade just yet? No problem, while we will pause your account 24 hours from now, we’ll keep your data around so you can come back anytime you want and pick things up where you left.

If you have any questions, feel free to ask – I’d be very happy to help.

Have a great day,
[YOUR SIGNATURE]

Wert-basiertes Upgrade 


Hi [Name],

By now you’ve had a chance to see how [Product] can help you [achieve customer’s goals].

Many of our customers regard [Product] as the thing that took their business to the next level. It makes it easier to [handle customers’ pain points and get specific results.] So why wait?

Upgrade Now

Keep in mind, we don’t just hand you the tools and walk away. We’re here to help you get the most out of them. By upgrading, you’ll get full access to:

The most passionate and dedicated customer support team (available via email and live chat.)
Extensive knowledge base documentation.
Countless walkthrough videos and guides for all of our features.
A leading industry blog with helpful tips and insights.
An incredible user community full of people like you sharing ideas.
An actively improving platform that your feedback helps shape.

Not ready to upgrade? You’ve got 24 hours left in your trial, and we sincerely hope you’ll keep using [Product]. If not, feel free to reply and let us know what’s holding you back.

Thanks so much for giving [Product] a try.
[YOUR SIGNATURE]

Upgrade zu einem höheren Plan


Hey [Name],

Thanks for using [Product]! We truly hope it’s helping you [achieve specific goals].

We’ve been hard at work building [Product] to ensure it brings maximum value to our customers and as a Basic user, you only see a portion of the features we’ve developed. As an active user, you may get even more out of [Product] with these Premium features:

UPGRADE TO PREMIUM

[Premium feature 1 – benefit 1]
[Premium feature 2 – benefit 2]
[Premium feature 3 – benefit 3]
[Premium feature 4 – benefit 4]

If you need any assistance, don’t hesitate to contact us anytime by visiting our Help Center.

Our best,
[YOUR SIGNATURE]

Upgrade zu einem höheren Plan mit einem Sonderangebot


Hey [Name],

You’ve been using [Product] for a few months now, and it looks like the two of you make a really great team. Why not take your relationship to the next level? For the next 2 days you can supercharge your [sales/ marketing/ customer service, etc.] with an upgrade to Premium with this amazing deal:

Get 30% OFF [Product] Premium
(Offer expires in 48 hours)

Take your [sales/ marketing/ customer service, etc.] to the next level with [Product] Premium. Here’s what you’ll get:

[Premium feature 1]
[Premium feature 2]
[Premium feature 3]
[Premium feature 4]

If you have any questions about any of these features, or what else you can do with [Product] Premium, simply reply back to this email and let me know.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Ankündigung einer Premiumfunktion = Gelegenheit zum Upgraden


Hi [Name],

If you’re a [sales person/marketer/customer success manager], you probably know that [explain their biggest pain-point]. Imagine [describe the perfect future for the user].

[New Premium feature name] can help you achieve just that. It’s been one of our most requested features for [Product], and today we’re excited to announce that it’s now available to all Pro users.

Unlock [Premium feature name] Now

By upgrading to Pro for just $**/month, you’ll gain access to our new [whatever the feature does] functionality, which allows you to [explain the benefits to the user].

Have questions or need help with anything? Just reply to this email and let me know.
Best,
[YOUR SIGNATURE]

Häufig gestellte Fragen

Was ist die ideale Länge einer Upgrade-E-Mail?

Die ideale Länge einer Upgrade-E-Mail ist zwischen 75 und 100 Wörtern. Stellen Sie außerdem sicher, dass Sie relevante Links mit einem Handlungsaufruf einbauen.

Was sollte eine Upgrade-E-Mail enthalten?

Wenn Sie Kunden mit einem Upgrade-Angebot kontaktieren, sollten Sie mit einer angemessenen Begrüßung beginnen. Die E-Mail sollte so persönlich wie möglich gestaltet sein. Fügen Sie außerdem Informationen über neue/zusätzliche Funktionen, wie Kunden von diesen profitieren können und Links mit einem Handlungsaufruf ein.

Wie bietet man Kunden ein Upgrade an?

Eine gute Art, um Kunden ein Upgrade anzubieten, ist über E-Mail. E-Mail ist immer noch effektiv, da es die am häufigsten verwendete Form der Massenkommunikation auf der ganzen Welt ist. Dieses Medium ist außerdem nuancierter, als einen Tweet zu senden oder auf Facebook zu posten.

Testen Sie LiveAgent noch Heute!​

Wir bieten Concierge-Migrationsdienste für die meisten beliebten Helpdesk-Lösungen an.

3,000+ Bewertungen Trustpilot GetApp G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Was sollte eine Upgrade-E-Mail enthalten?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Wenn Sie Kunden mit einem Upgrade-Angebot kontaktieren, sollten Sie mit einer angemessenen Begrüßung beginnen. Die E-Mail sollte so persönlich wie möglich gestaltet sein. Fügen Sie außerdem Informationen über neue/zusätzliche Funktionen, wie Kunden von diesen profitieren können und Links mit einem Handlungsaufruf ein.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wie bietet man Kunden ein Upgrade an?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Eine gute Art, um Kunden ein Upgrade anzubieten, ist über E-Mail. E-Mail ist immer noch effektiv, da es die am häufigsten verwendete Form der Massenkommunikation auf der ganzen Welt ist. Dieses Medium ist außerdem nuancierter, als einen Tweet zu senden oder auf Facebook zu posten.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Was ist die ideale Länge einer Upgrade-E-Mail?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Die ideale Länge einer Upgrade-E-Mail ist zwischen 75 und 100 Wörtern. Stellen Sie außerdem sicher, dass Sie relevante Links mit einem Handlungsaufruf einbauen.” } }] }
Zurück zu den Vorlagen KOSTENLOSES Konto erstellen

Unsere Webseite verwendet Cookies. Durch Ihre Nutzung der Webseite nehmen wir Ihre Zustimmung an, Cookies so einzusetzen, wie es hier festgelegt ist Datenschutz- und Cookie-Richtlinie.