Viber

Viber Integration in naher Zukunft

LiveAgent lässt sich in Tonnen von Anwendungen von Drittanbietern (40+) wie Weebly, Squarespace oder Nicereply integrieren. Die neueste App, die im nächsten LiveAgent-Update in die Integrationsliste aufgenommen wird, ist Viber, eine plattformübergreifende Voice-over-IP- und Instant-Messaging-Software. Es war noch nie einfacher, die Kundenzufriedenheit mit dem Viber-Kundendienst zu steigern.

Kern Funktionen

We’ve compiled a list of the integration’s core features, to give you an idea how using Viber for customer service can improve your team’s productivity and increase customer satisfaction. LiveAgent’s Viber help desk software integration will be capable of:

  • Receiving Viber text messages into your LiveAgent dashboard. There’s no need to monitor your smartphones or desktop apps to see whether you’ve received a message. All your Viber messages will be compiled into your single LiveAgent inbox.
  • Antworten auf Viber-Textnachrichten über das LiveAgent-Dashboard. Wie oben erwähnt, müssen keine anderen Geräte zur Hand sein. Beantworten Sie die Anfrage Ihres Kunden über Ihr LiveAgent-Dashboard und er erhält die Antwort über seine Viber-App. So einfach ist das!
  • Broadcasting Viber text messages from your LiveAgent dashboard allows you to send a message to multiple Viber users at the same time. However, if you want to send a broadcast to your users, they have to be subscribed to your account first by either pressing the subscribe button or sending you a message first. The maximum amount of users you can broadcast a message to is 300. Let’s say you run an e-commerce business, and would like to wish all your subscribers happy holidays, and send them a holiday discount code. No problem! Just send a Viber broadcast and they’ll receive the message and discount code right in their Viber app.
  • Archiving your Viber communication into tickets. Thanks to LiveAgent you can easily archive your Viber communication, text or call into a ticket. Furthermore, easily categorize and search your Viber texts and calls for specific customer inquiries. LiveAgent will display all additional information pertaining to that customer thanks to our built-in CRM. You can easily view past tickets, conversations, reviews, comments, and more. In addition, you can add notes, and view data from integrated plugins such as MailChimp.

Geschäftsvorteile

The above mentioned Viber core features can greatly benefit your business, no matter the size of your company or the industry you’re in. Whether you’re a customer success manager, a support specialist or a CEO hoping to better your brand through smart software, you’ll find value in a Viber integrated customer service software. Here are some questions you may ask yourself that we have the answer to:

  • Sind Sie mit der Art und Weise, wie Kundentickets in Ihrem Unternehmen verwaltet werden, unzufrieden? Ist die Kommunikation zwischen Ihren Kundenbetreuungsspezialisten und Kunden nicht transparent? Verlieren oder verlegen Sie häufig Tickets, die zu ungelösten Problemen und verärgerten Kunden führen? Nicht mit LiveAgent! Sie werden automatisch über neue Viber-Nachrichten in Ihrem LiveAgent-Dashboard benachrichtigt, auf das Ihr gesamtes Team problemlos zugreifen kann. Sie sparen Zeit und Geld, da die Anzahl der benötigten Geräte und Tools entfällt. Darüber hinaus ist es historisch sicher und DSGVO-konform.
  • Does it take too long to answer your customer’s queries? Is customer service becoming stressful, less personalized, and reflecting poorly on your business? With LiveAgent you can pleasantly surprise your customers with quick, personalized responses via Viber or any other integrated app. If you wish, you can even set up automatic responses to recurring inquiries.
  • Haben Sie Schwierigkeiten, einen Einblick zu gewinnen, wie gut Ihr Unternehmen im Kundenservice abschneidet? Wenn Sie wissen möchten, wie viele Viber-Anfragen beim ersten Kontakt im letzten Monat gelöst wurden, erstellen Sie einfach einen Bericht. Mit der Berichtsfunktion von LiveAgent können Sie Ihre Daten einfach nach Leistung im Zeitverlauf, nach Mitarbeiter, Abteilung oder Kanal segmentieren. Wenn Sie diese Erkenntnisse gewinnen, können Sie Verbesserungsmöglichkeiten in Ihrem Kundensupport erkennen und so die Kundenzufriedenheit verbessern.
  • Are you afraid of long and complicated implementations? LiveAgent does all the heavy lifting, and can easily import your Viber tickets along with everything else into your universal inbox. Implementation is super quick — less than two minutes and you’re on your way.

Implementierung

Sobald die Viber-Integration in unserem nächsten Update live ist, können Sie sie wie folgt aktivieren:

  1. Anmelden in Ihrem LiveAgent Konto
  2. Gehen Sie in Ihre Einstellungen
  3. Suchen Sie nach System
  4. Gehen Sie zu Plugins
  5. Aktivieren Sie das Plugin, indem Sie auf den Schieberegler klicken, damit es grün wird
  6. Sie sind Fertig!

Konzentration auf das, was wichtig ist

All good salesmen know that keeping a customer is easier (and cheaper!) than acquiring a new one. So why not improve your customer support and prevent churn with the right customer service software? The right software should be flexible enough to meet your business needs and have useful features to improve your customer service. That’s where LiveAgent comes in. Almost no other help desk solution offers more than 175+ useful features at such a low price. In addition, LiveAgent is one of the only help desk software which is integrated with Viber. Let’s compare LiveAgent with the competition. You’ll see for yourself.

Funktionsvergleich für LiveAgent und Mitbewerber
LiveAgent vs. Ihren Mitbewerbern

B2C-Kommunikation neu erfinden

LiveAgent is a European based, customer-focused company helping businesses grow since 2004. The main motivation of the company is to create the best customer service software. Try LiveAgent today. We provide a free 14-day trial, with no credit card input required. If you fall in love, all you have to do is choose a paid plan at the end of your trial. From then on, you pay as you go. No contracts.

Tausende Unternehmen sind zu LiveAgent gewechselt. Sind Sie der nächste?

“Ich habe bereits viele andere Helpdesk Systeme wie LiveZilla, Zopim, Zendesk, Freshdesk, Desk.com usw. verwendet. LiveAgent hat sie aufgrund ihrer Preise, Funktionen, Kundenunterstützung und mobilen Funktionen in jeder Hinsicht geschlagen.” – Harrison, GetApp

“Wir sind von ZenDesk zu LiveAgent gewechselt … und würden nicht zurückkehren …” -Aaron, G2C

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