Vordefiniert Antworten

Eine effiziente und einfache Möglichkeit, Ihren Workflow zu rationalisieren, besteht darin, vordefinierte Antworten für Supportanfragen zu erstellen, die mit einer einzigen allgemeinen Antwort beantwortet werden können.

This saves you the time and struggle of formulating a separate reply to each customer that has the same issue.

Beispiel:

Betreff: Wiederkehrende Bestellung für LiveAgent fehlgeschlagen Meldung: Wir wurden darüber informiert, dass Ihre wiederkehrende Bestellung für LiveAgent fehlgeschlagen ist. Die Kreditkarte wurde abgelehnt. Versuchen Sie es daher mit einer anderen Karte [aktualisieren Sie die Zahlungsinformationen im LiveAgent-Agentenfenster im Abschnitt “Meine Konten”] oder stellen Sie sicher, dass auf der tatsächlichen Karte genügend Guthaben vorhanden ist. Stellen Sie außerdem sicher, dass Ihre Bank die automatisierte Bestellung nicht ablehnt.

Um eine vordefinierte Antwort auszulösen, drücken Sie einfach während der Eingabe STRG + I oder klicken Sie auf das Symbol Vordefinierte Antwort und wählen Sie aus Ihrer gespeicherten vordefinierten Antwort aus.

Beim Erstellen einer vordefinierten Antwort können Sie:

  • Geben Sie den Namen an (um Ihre vordefinierten Antworten schneller zu finden)
  • Betreff definieren (wird nur beim Erstellen eines neuen Tickets verwendet, nicht beim Beantworten eines vorhandenen Tickets)
  • Erstellen Sie eine Nachricht (Text, der automatisch zu Ihrem Ticket hinzugefügt wird, wenn diese vordefinierte Antwort ausgewählt ist)
  • Stellen Sie die Verfügbarkeit ein (definieren Sie die Sichtbarkeit Ihrer gespeicherten Nachricht, sichtbar für: mich, alle, bestimmte Abteilung)

Hier sind einige vordefinierte Antworten, die wir für Sie vorbereitet haben:

Wir haben bereits festgestellt, dass vordefinierte Antworten eine enorme Zeitersparnis bedeuten. Also, wo können Sie sie verwenden? Hier ist eine Liste von Kategorien, die auf kreative Beispielvorlagen verweisen, um Sie zu inspirieren.

Ticketing

Customer service reps experience a lot of similar inquiries daily. It can be time-consuming as well as frustrating. Make it easy for your agents and customers with predefined answers. If you would like to know more, read Ticketing templates.

Unternehmen

Communicating with potential clients or partners through email is a well-known and common method. However, sometimes we need a kick start or an inspiration to write an engaging email that would perhaps convert the customers. If you are interested in writing a Transactional, Promotional, or Relational email, feel free to use these Business templates.

Kunenservice

Would like to save your customer reps time and reduce unnecessary human errors? Read Customer service templates and learn more.

LiveChat

This is the most popular customer communication channel. Utilize this tool to the max and help your agents save time with LiveChat templates.

Kundenportal

Do you need to create verification, welcome, confirmation, reset, feedback, or invitation emails? Use these Customer Portal templates and create effective customer service communication immediately.

Helpdesk

Would like to help your agents handle difficult conversations and save time? Inspire your customer service team with these Help desk templates.

Marketing

Are you trying to retain a customer on your website or encourage a partnership with other companies? Perhaps, you are lacking the right words to say? Here are a few great ideas – Marketing templates.

Verkäufe

Email is still a really important part of almost any business. Reaching out to prospective leads, launching a new product, loyalty programs, and more. All of these things are usually communicated via Email, thus having structured emails is a necessary part. As we all know, words matter. Get new fresh concepts with these Sales templates.

Call Center

Calls are still on the top of customer interactions, therefore having some predefined answers can help your customer service representatives create the ultimate customer experience as well as create a professional image for your company. If you would like to know more, read Call center templates.

Sozial Media

Responding to customers on Social Media can be tricky. In order to appear professional and save time, you should have some general responses ready. For instance; Thank-you responses or negative review answers. If you are struggling with ideas, head to Social Media templates for inspiration.

Wissensbasis

Are you creating articles for your customers to make your customer service function 24/7? Get inspired with Knowledge Base templates for FAQs, How-to articles, Troubleshooting articles, Tool description, User Guides, and Tutorials.

Wie unterscheiden sich vordefinierte Antworten von vorgespeicherten Nachrichten?

  • Beim Erstellen einer vordefinierten Antwort können Sie den Betreff einer E-Mail definieren
  • Gespeicherte Nachrichten können nur eine kurze Textsequenz speichern
  • Vordefinierte Antworten können Anhänge enthalten

Ressourcen der Wissensdatenbank:

Wenn Sie gerne mehr erfahren möchten, lesen SieLiveAgent – Vordefinierte Antworten Anleitung.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL

Unsere Webseite verwendet Cookies. Durch das Fortfahren nehmen wir an, dass Sie der Verwendung von Cookies, wie in unserer Datenschutz- und Cookie-Richtlinie beschrieben, zustimmen.