Interne Anrufe

Internal calls feature provides you the opportunity to switch internal chat for a much more convenient way of communication with your colleagues, voice chat. A feature directly built into the LiveAgent with the rest of the call center enables you to quickly solve any issues you might face or get the right answer in a very short time. Creating an internal call is very easy task.

Klicken Sie einfach auf das Pluszeichen in der oberen Ecke und wählen Sie “Neuer interner Anruf” aus der Liste der Optionen.

Interne Anrufe
Neuen internen Anruf starten

This will open a new part of LiveAgent, where you can select the person you would like to speak with. Clicking on the call button will immediately open a new ticket with its own ID and the interface similar to the rest of the LiveAgent. 

Interne Anrufe
Laufender interner Anruf

Similar to the internal chat, you have the opportunity to insert a note containing Ticket ID (which is clickable and will direct you to that ticket).

Wenn Sie Hilfe bei einem bestimmten Ticket oder einer Kundenanfrage benötigen, können Sie den internen Anruf auch direkt über die Schnittstelle dieses Tickets einleiten. Wenn Sie auf die 3 Punkte klicken, wird die Liste der verfügbaren Optionen angezeigt, und der interne Anruf ist Teil davon. Der Vorgang zum Starten eines Aufrufs ist der gleiche wie bei der vorherigen Methode. Wählen Sie Ihren bevorzugten Kollegen aus und klicken Sie auf die Anruftaste.

Interne Anrufe
Interner Anruf beendet

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