Erfahren Sie, wie Sie effektive Trennungs-E-Mails als Follow-up-Maßnahme im Verkauf einsetzen können. Mit den richtigen Vorlagen können Sie unempfängliche Interessenten zurück in den Verkaufszyklus bringen. Lernen Sie, wie Sie die Antwortraten verbessern und Geschäfte abschließen können, die sonst verloren gegangen wären.
Die Trennungs-E-Mail ist eine der effektivsten Follow-Up-E-Mails im Verkauf, die Sie bei unempfänglichen Interessenten einsetzen können, die auf mehrere Nachrichten nicht geantwortet haben. Wenn es richtig gemacht wir, können Trennungs-E-Mails die Antwortraten verbessern, unempfängliche Interessenten zurück in den Verkaufszyklus bringen und Geschäfte abschließen, die sonst wahrscheinlich verloren wären.
Laut Katharine Derum, Vertriebsleiterin von HubSpot, erzielt ihr Team eine 33%-ige Antwortrate auf Trennungs-E-Mails. Kein Wunder, dass diese Art von E-Mail unter Verkaufsleuten im B2B-Bereich immer beliebter wird. Hier ist ein kurzer Einblick darüber, was eine Trennungs-E-Mail tatsächlich ist, zusammen mit 10 Trennungs-E-Mail-Vorlagen, die Sie in Ihren Follow-Up-Verkaufskampagnen einsetzen können.
Eine Trennungs-E-Mail ist die letzte E-Mail, die Sie einem potenziellen Kunden senden sollten, wenn Sie seit einer Weile nicht von ihm gehört haben (oder nie von ihm gehört haben), um eine Antwort zu erzeugen. Diese E-Mail dient als eine Unterbrechung eines Schemas, um unempfängliche, langsame Interessenten dazu zu bringen, zu antworten und etwas zu unternehmen, da die meisten von ihnen über eine Abschieds-E-Mail von einer Verkaufsperson überrascht sind. Selbst wenn die meisten Trennungs-E-Mails nicht zu einer Konversion führen, gibt es einige gute Gründe, sie auszusenden:
Bedenken Sie, dass dies nicht dasselbe ist wie das Kündigungsschreiben schreiben, also verwechseln Sie beides nicht.
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Trennungs-E-Mails können sowohl für ausgehende Follow-Ups (wenn Sie Cold E-Mails an potenzielle Kunden senden, mit denen Sie bisher nicht interagiert haben), als auch eintreffende E-Mails (wenn Sie Interessenten Follow-Ups senden, die zu einem Zeitpunkt Interesse in Ihr Angebot gezeigt haben) effizient sein. Egal was der Fall ist, diese 10 Trennungs-E-Mail-Vorlagen dienen als Startpunkt für die Erstellung Ihrer eigenen Follow-Up-Nachrichten für unempfängliche Interessenten.
Apologies if my level of persistence has become annoying.
I recently spoke with you about how we can help you with [your value proposition], and at that time it seemed as if we fit your needs. Since then, however, my attempts to reach you have failed. Would you let me know if this is still an opportunity you are interested in?
If I don’t hear back from you by end of the day on Friday, I will assume you would like me to close the file on this opportunity for now. If that is the case, I completely understand and hope that we may be of service to you in the future.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
I’ve reached out to you a few times over the past six months about [your value proposition], but haven’t been able to get a hold of you. I understand that you may be busy, and I hate to bother you further if this is of no interest at all.
If anything changes, feel free to get back in touch and we can schedule a call.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I hope you’re well. I’ve tried to connect several times to discuss [your product/ service] as a solution for [their challenge]. I haven’t heard back from you, so I’m guessing the timing isn’t right, or you’ve gone in a different direction.
If you’re still interested, do let me know. If not, I’ll stop reaching out and wish you all the best with [their objective]. My contact information is below if anything changes for you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
I thought we were like two peas in a pod, but I totally get it. The timing just isn’t right for us, or [your product/service] isn’t a priority at the moment.
If it ever makes sense to reconnect, shoot me an email.
Cheers!
[YOUR SIGNATURE]
I’ve reached out to you a few times recently, but I understand that nobody likes being ambushed with random emails. The truth is, I really believe you’d be interested in what [your product/ service] can offer your team.
When we spoke last, you mentioned a few key areas that you were looking to improve:
1. [Value proposition #1]
2. [Value proposition #2]
3. [Value proposition #3, etc]
Are these still priorities for you? If I don’t hear back from you within this week, I’ll assume this isn’t the right time to continue our conversation and I’ll stop reaching out.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
I hope things are well at [their company].
When we last spoke it seemed like [your product/ service] was a fitting solution for [their challenge]. Since I haven’t heard back from you in a while, I assume the timing isn’t right or you have gone in a different direction.
I won’t bug you again about this, but I did want to leave you with a bit of information about [something relevant to their goal].
[Resource 1]
[Resource 2]
[Resource 3]
I hope this helps you achieve [their specific goal]. I won’t reach out again but please feel free to get in touch if you ever need help with [what you provide], I’d be happy to reconnect.
Wishing you all the best,
[YOUR SIGNATURE]
I’m in the process of cleaning up my sales pipeline, but I wanted to check with you one last time before I close your file. Since I haven’t heard from you in a while, I’m guessing you’re super busy or your priorities have changed.
If you aren’t interested, do I have your permission to close your file? If you are still interested in how we can help you achieve [specific goals], what do you recommend as the next best step?
P.S. You can book a demo on the following link, and I’ll show you what [your product/ service] can do for you: link to a demo
Cheers!
[YOUR SIGNATURE]
I’ve been reaching out because I see a tremendous opportunity for your team to [reach specific goals] with [your product/ service]. I don’t want to be a bother, and from my ignored messages I’m sensing that’s the case.
I’ll check back in six months or so unless you let me know you’re ready to evaluate sooner.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
I don’t want to keep bombarding you with emails, but my job is to follow up persistently on strong potential matches for [your company], like [their company], which is why I’ve continued to hustle.
However, I haven’t heard back from you yet, and that tells me one of the three things:
You’re all set with [business need] and I should stop bothering you.
You’re still interested but haven’t had the time to get back to me yet.
You’ve fallen and can’t get up and, in that case, I’ll call 911 for you…
Please let me know which one it is because I’m starting to worry that it might be No. 3.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
I’ve reached out to you a few times over the past couple of months to continue our discussion on how [your product/ service] could help you to achieve [their objective].
But it’s starting to feel a little lonely over here… I don’t want to hassle you with more emails if you’ve decided to put off the decision or go with another solution.
If you’re still interested in exploring [your product/ service], let’s reconnect. If not, I guess this really is goodbye.
All the best,
[YOUR SIGNATURE]
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Wie man sich beim Kunden entschuldigt
Tipps zur Entschuldigung beim Kunden, einschließlich des Ausdrucks von Bedauern, der Übernahme von Verantwortung und der Erklärung des Problems. Die Bedeutung von angemessener Sprache und der Lösung des Problems wird betont, um die Kundenzufriedenheit zu gewährleisten. Es wird empfohlen, keine allgemeinen Entschuldigungen zu verwenden, sondern die Entschuldigung an die jeweilige Situation anzupassen.
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Andrej Saxon | LiveAgent support team