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E-Mail-Vorlagen für Feiertage

Einkaufen in den Feiertagen ist stets ein großes Ereignis für eCommerce und Einzelhändler. Laut Statista wurden 2019 in den fünf Tagen zwischen Thanksgiving und Cyber Monday, auch als Cyber 5 bekannt, geschätzte 28,5 Milliarden U.S.-Dollar ausgegeben. Für die meisten kleinen und mittelgroßen Einzelhändler sind die Feiertage für 20 bis 30% der gesamten Jahresumsätze verantwortlich. Jedoch ist die Feiertagsaison nicht nur für B2C von Vorteil – mit der richtigen E-Mail-Marketingstrategie in den Feiertagen können auch B2B-Unternehmen davon profitieren, Leads generieren, das Kundenengagement fördern und Verkäufe steigern.

Hawaiian Airlines Black Friday
Hawaiian Airlines Black Friday-E-Mailkampagne

Wieso E-Mail-Marketing in den Feiertagen zählt

  • 81% der Konsumenten erwarten, von Feiertagaktionen überzeugt zu werden. (Deloitte)
  • 70% der Menschen erhalten Feiertagaktionen über E-Mail. (Ipsos)
  • E-Mail ist verantwortlich für 20% aller Online-Webseitenbesuche in den Feiertagen. (Campaign Monitor)
  • Ein Drittel der Shopper sagten aus, dass all ihre Wochenendeinkäufe in den Feiertagen von bestimmten Angeboten veranlasst wurden. (NRF) 
  • Konsumenten, die Produkte über E-Mails gekauft haben, geben 138% mehr aus, als Menschen, die keine E-Mail-Angebote erhielten. (Convince and Convert)
Feiertags-E-Mailvorlage von RayBan
E-Mailkampagne von RayBan am Valentinstag

Betreffzeilen für E-Mails an den Feiertagen

  • Jetzt aktuell… Der Weihnachtsabverkauf!
  • Last-Minute-Geschenke, vom Weihnachtsmann genehmigt
  • Ihre Wunschliste wird bald wachsen
  • Heißen Sie das neue Jahr mit größeren und besseren Angeboten willkommen
  • Valentinstags-Angebote | Denken Sie an mehr als nur Schokolade
  • Heute 50% RABATT auf Jahrespläne. Weil wir Sie gerne haben
  • ♥ Öffnen Sie Ihr Valentinsgeschenk…
  • Besser als Rosen: 30% RABATT!
  • 20% Rabatt! Schönen internationalen Tag der Frauen!
  • Lassen Sie uns zusammen Frauen feiern, mit 30% RABATT – nur noch heute!
  • DIE ZUKUNFT IST WEIBLICH. Bis zu 50% RABATT
  • Genießen Sie den 25%-igen RABATT für JEDES HÄSCHEN – Weil Ostern ist!
  • Bessere Oster-Angebote finden Sie nicht!
  • Unsere fantastische Oster-Aktion startet heute!
  • Happy Halloween! Sehen Sie sich unsere schaurigen Angebote an
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  • Kein Grund, uns für diese exklusiven Angebote zu danken
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  • Guten Morgen… Die Black Friday-Angebote sind hier
  • Der erste Black Friday-Sale! Kein Parken. Keine Warteschlangen. Kein Stress.
  • Jetzt oder nie!
  • Was ist im Angebot? Alles was Sie sich vorstellen können.
  • Endlich! Es ist Cyber Monday – LOS LOS LOS!
  • Exklusive Cyber Monday-Superangebote in dieser Nachricht 👀
  • Kaufen Sie an diesem Small Business-Samstag lokal ein
  • Heilen Sie Ihren Black Friday-Hangover, indem Sie etwas shoppen

10 E-Mail-Vorlagen für E-Mail-Marketingkampagnen an den Feiertagen

In der Feiertagsaison ist E-Mail-Marketing einer der wirksamsten Wege, um Interessenten und derzeitige Kunden zu Ihrem Unternehmen zu bringen und Umsätze zu fördern. Egal ob Sie im B2C- oder B2B-Bereich aktiv sind, die folgenden E-Mail-Vorlagen werden Ihnen bei der Erstellung Ihrer eigenen E-Mail-Marketingkampagnen für die Feiertage helfen – Von Black Friday und Cyber Monday bis hin zu den Winterfeiertagen, Neujahr und alles dazwischen.

E-Mail-Vorlage für die Winterfeiertage


Dear [Name],

As the Winter Holidays are approaching, we just wanted to take a moment to let you know how much your business truly means to us. Thank you so much for your trust in our products throughout the year.

As a small token of our appreciation, here’s a 20% coupon code for your next purchase: [CODE NUMBER].
SHOP NOW

Happy Holidays to you, your colleagues, and your loved ones. Here’s to another year!

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

E-Mail-Vorlage für Neujahr


Dear [Name],

Happy New Year! May your 2021 be filled with love, health, happiness, and inspiration!

We’d like to thank you for being with us in 2020. As we’re getting closer to the new year, we decided to take a look back at some of our favorite moments from 2020:

1. We celebrated our 5th birthday.
2. We released [product/ new version, etc.]
3. We’ve been nominated as [Nomination name] at [Name] Award.
4. We won the [Name] Award.

And we couldn’t have done all of that without customers like you! As a small token of our appreciation, we’re providing [details of your offer].

Thanks again for making this past year a special one for the [Brand] community.
We look forward to seeing you again in 2021!

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

E-Mail-Vorlage für Valentinstag


Happy Valentine’s Day, [Name]!

Even though we are not a part of your family, we want you to know that you are a part of our family at [Your business], and we are grateful for your business.

CLICK HERE for a special little gift from us

As always, let us know if there is anything we can do to make your experience better.

Have a wonderful time with your loved ones and enjoy the day!
[YOUR SIGNATURE]

E-Mail-Vorlage für den Tag der Frauen


Dear [Name],

Happy International Women’s Day!

Women are the world’s greatest inspiration. As we celebrate this momentous day, we salute and uplift all women, young and mature, and say continue to inspire those around you.

Now is a great time to treat yourself to something new because you deserve it!

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Use promo code: WOMENSDAY
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E-Mail-Vorlage für Ostern


Happy Easter from [Company name]!

HERE’S WHAT’S CRACKING

We’ve prepared some eggciting surprises
Join the special DISCOUNTS hunt!

This is your chance to find coupons worth up to $***on ANY order. All you have to do is look very carefully through our site and try to find an Easter egg.

GO HUNTING!

Are you feeling lucky? ☺ The offer is valid through [date]. The prizes are limited, so hurry up and start searching now!

E-Mail-Vorlage für Halloween


[Name], ghostly greetings!

This Halloween, we’re passing out a treat too sweet to refuse! Take 31% OFF any annual subscription plan. Simply use [CODE NAME] promo code when you upgrade.

The clock is ticking… The deal expires on October 31st at midnight sharp, so hurry up to use the discount before the witches put a spell on it.

GET MY TREAT

Happy Halloween from our team to you!

Stay safe and keep it freaky,
[YOUR SIGNATURE]

E-Mail-Vorlage für Thanksgiving Day


Dear [Name],

We’d like to take a moment and say THANK YOU for using [Product/ Service]. And we mean it. Whether you’re new to [Brand] or have been with us all along, we appreciate your support, wherever you are in the world.

As a token of appreciation, please take 20% off when you upgrade to the annual subscription of [Product/ Service] plans with coupon code [code name]. The offer is valid till [date].

Take 20% OFF now

If there is anything we can ever do to ensure a better experience for you, please do not hesitate to reach out.

Wishing you a very Happy Thanksgiving from all of us at [Brand]!

Best,
[YOUR SIGNATURE]

E-Mail-Vorlage für Black Friday


Hey [Name],

Only a week left till the BIGGEST sale of the year and we hope you’re just as excited as we are.

In fact, we’re so excited that we’ve decided to give you 20% OFF ALL subscription plans for this entire week, starting from today! Promo code to use at the checkout: BLACKFRIDAY

[For prospects: If you’ve been thinking about reinforcing your [marketing/sales/ customer support/ with a rock-solid [whatever your software tool provides], this is the best deal you can possibly get.]

EXPLORE PLANS

This limited-time deal expires on [date]. Don’t miss out!

Happy Black Friday,
[YOUR SIGNATURE]

E-Mail-Vorlage für für Small Business-Samstag


Dear [Name],

We’d like to share Small Business Saturday with you! It’s a holiday shopping tradition, backed by American Express, that celebrates small businesses like ours. And it wouldn’t be a celebration without customers like you joining us.

So, mark your calendar for the Saturday after Thanksgiving – and get ready to shop small with us. We’ll be giving you 20% OFF your entire purchase instore and online with the code #SHOPSMALL

Thank you for your support, and we look forward to seeing you on Saturday!
[YOUR SIGNATURE]

E-Mail-Vorlage für Cyber Monday


[Name],

We know. Your inbox is full of sale emails today. But our Cyber Monday sale is special. It’s a one time offer that won’t happen again, for a VERY long time.

We’re giving you 50% OFF ANYTHING and everything at [website], from [date] through the end of [date]. Simply use the code CYBER when you checkout. Yep, you can get everything we sell at half the price.

So, if you’re thinking about getting something new for yourself, or treating the special people in your life with some of the best [products you sell] on the market, now is the best time to buy!

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Häufig gestellte Fragen

Was sollte eine Feiertags-E-Mail an Kunden enthalten?

Eine Feiertags-E-Mail an Kunden sollte Informationen über die Feiertagspläne Ihres Unternehmens, einen Link, um Geschenke von der Webseite zu kaufen und einen Handlungsaufruf enthalten.

Warum sollte ich Feiertags-E-Mail an Kunden senden?

Versenden Sie Feiertags-E-Mail an Kunden, um sie an Ihr Unternehmen zu erinnern. Stellen Sie sicher, dass Sie Kunden auf relevante Art ansprechen und fügen Sie einen Link zu Ihrer Feiertags-Seite oder einem Abverkauf ein, falls Sie einen veranstalten.

Was ist die ideale Länge einer Feiertags-E-Mail?

Kürzere Feiertags-E-Mails sind einfacher zu lesen und werden mit geringerer Wahrscheinlichkeit gelöscht. Die ideale Länge ist zwischen 50 und 75 Zeichen.

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