• Vorlagen
  • E-Mail-Vorlagen über einen Preisanstieg

E-Mail-Vorlagen über einen Preisanstieg

Preisanstiege sind ein unvermeidbarer Teil in dem Wachstum jedes Unternehmens, im B2C- wie auch im B2B-Sektor. Einen Preisanstieg zu überstehen, ohne aktive Kunden zu verlieren ist besonders für die meisten B2B-Unternehmen eine Herausforderung. Die Art, wie Sie Ihre Nutzer über einen Anstieg in den Preisen Ihrer Produkte oder Dienste informieren, hat einen Einfluss darauf, ob sie Ihrer Marke treu bleiben oder sich nach kostengünstigeren Alternativen umsehen. Unten sind einige der besten Methoden, zusammen mit 7 E-Mail-Vorlagen für Preisanstiege, die Sie verwenden können, um die Nachricht unter Ihren Kunden zu verbreiten.

E-Mail-Vorlage für einen Preisanstieg von Netflix
Ankündigung eines Preisanstieges von Netflix

Wie man Kunden über Preisanstiege informiert

  1. Sagen Sie Kunden im Voraus Bescheid: Besprechen Sie den Preisanstieg sobald Sie die Entscheidung gemacht haben und bevor die neuen Preise in Kraft treten. Sorgen Sie dafür, dass Kunden etwas Zeit haben, sich an das neue Angebot zu gewöhnen, ihr Budget zu überprüfen oder sich auf dem Markt für Alternativen umzusehen
  1. Besprechen Sie den Grund/die Gründe für den Preisanstieg: Ob es höhere Betriebskosten sind oder Sie ein Produkt/ einen Dienst verbessern müssen – Machen Sie es klar, dass Sie nicht auf höhere Umsätze aus sind, sondern lediglich auf eine Änderung im Markt reagieren.
  1. Erklären Sie den Wert, den Ihre Kunden erhalten werden: Konzentrieren Sie sich auf den Wert, den der Kunde nach dem Preisanstieg erhält – wie zum Beispiel neue essentielle Produktmerkmale, nach denen Kunden gefragt haben, eine Verbesserung der Leistung oder besserer Kundensupport, etc.
  1. Lassen Sie Kunden das meiste aus den derzeitigen Preisen herausholen: Verwandeln Sie negative Neuigkeiten in eine Förderung der Umsätze, bevor der tatsächliche Preisanstieg in Kraft tritt, indem Sie bestehenden Kunden Vorteile anbieten – z.B. ihnen die Gelegenheit geben, in einer bestimmten Zeitspanne ein Upgrade für einen jährlichen Plan noch für den alten Preis zu kaufen.
  1. Sprechen Sie nicht in einem entschuldigenden Ton: Als Unternehmen haben Sie das Recht, Ihre Preise hin und wieder zu erhöhen und zwar wann immer Sie einen guten Grund dafür haben. Wenn Kunden den Anschein bekommen, Sie entschuldigen sich für den Preisanstieg, dann untergraben Sie den Wert Ihres Produkts.
E-Mail-Vorlagen über einen Preisanstieg
Ankündigung eines Preisanstieges von Adobe

7 E-Mail-Vorlagen über einen Preisanstieg für B2B

Vorlage #1: Kurze Ankündigung


Dear [Name],

First of all, thank you for being a loyal and consistent [Company name] customer over the years. Your satisfaction means a lot to us, and we hope we’ve been successful in providing you excellent customer service/products.

I’m writing to let you know that due to [reasons for the price increase], we are going to be raising our prices on [product/ service]. The price is changing from [amount] a month, to [amount], a month starting [date].

Our new prices will allow us to better serve you and our future customers! If you have any further questions or concerns, please don’t hesitate to reach out. Our team is more than happy to help in any way.

Thanks again for your business, we appreciate it.
[YOUR SIGNATURE]

Vorlage #2: Auf die Vorteile fokussiert


Dear [Name],

Thank you for choosing [Product name] and for your trust in [Company name]. I am writing to let you know that there are some pricing changes coming into effect soon.

We had to review our pricing strategy due to [reason]. We want to make sure that [Product name] is always as useful and efficient as possible for our customers – that’s why introducing [new feature 1] and [new feature 2] is our first priority at the moment.

To make this happen, we are increasing the subscription fees by 10%. It also means that [Product name] will have even more perks for [customer’s goal of using the product], such as:

Benefit 1
Benefit 2
Benefit 3

If you need some time to decide whether you want to commit to the new pricing plan, you have the chance to do so. For the next [period of time], you can use [Product name] for its standard rate. We will launch the new plans on [date].

Feel free to reach out at any time if you have any questions or concerns.

Thanks,
[YOUR SIGNATURE]

Vorlage #3: Loyale Kunden


Hi [Name],

We’re excited to see that you’ve [achieved specific results] with [Product/ Service name]. Your success is also our success and we’re glad you’re reaching your goals with our product/ service.

To ensure great results for customers like you, we’ll be increasing our rates slightly due to [reason] and changing our subscription prices to reflect the services our customers need the most starting from [date]. You can see the updated plans and new pricing here: link

As one of our most amazing customers, we also wanted to extend our current rates to you through [date].

If you have any questions about the price increase or anything at all, please don’t hesitate to reach out anytime via [email address] or live chat. Our customer care team will be more than happy to help.

Thank you for your business, we appreciate it!
[YOUR SIGNATURE]

Vorlage #4: Vorankündigung


Hi [Name],

Thank you so much for being our customer. Hopefully your holiday season is off to a great start.

Ours sure is … [Company] is turning [number] years old this year and we’re scaling our team to accelerate [Product] innovation. So I wanted to share what we’ve got planned for the first half of 2021!

We’ll be introducing 5 new integrations by [date], including integrations with [Tool 1], [Tool 2] and [Tool 3]. They will be available to all users on all paid plans.
One of the most-requested and long-awaited features is set for release next month! Yes, we’re finally launching [feature name] – a better way to [achieve specific goals]. Yes, we’re just as excited as you are!
To make sure we continue offering the best service we can, we will be increasing our pricing by a minimum of 10%. This small increase will let us hire new talent and bring even more features/tools to help you supercharge your [sales/ marketing/ customer service] faster.

That said, we’ll be emailing you Friday with new pricing details and a special offer for your current plan.

As always, we’re happy to hear how you are enjoying our tool and how you would make it even better. Feel free to reach out at any time with your feedback or questions.

Have a fantastic 2021,
[YOUR SIGNATURE]

Vorlage #5: Sonderangebot


Hey [Name]!

Despite the world’s current situation, 2020 was a great year for us and I’m happy to let you know that we’re growing our team size, as well as focusing on developing a host of new features that have been long-awaited by our customers.

In 2021 our prices are increasing by a minimum of 10% as of [date]. You can see the new plans and pricing here. And, as you’re already a customer of ours, I wanted to make sure that our price increase is as fair as possible.

So, here’s the deal you might want to take advantage of. If you’ve been thinking of upgrading to an annual subscription, you can get 10% off and enjoy a whole year of service at old prices. If you don’t want to commit to a whole year – only for the next two weeks you can prepay for up to 6 months in advance at the current price. Save before it’s too late!

UPGRADE NOW

Thank you so much for your support throughout the year. If you have any questions, please don’t hesitate to ask, we’re here to help. Just hit reply or open up the chat box on any [Company] page.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Vorlage #6: Kostenlose Nutzer


Hi [Name],

Just for your information, starting from [date] we’ll be introducing new pricing plans that will better reflect the needs of our customers while also allowing us to keep improving [Product name] and implementing new features.

As a free plan user, the changes will not affect you, but I thought you might want to know that if you purchase any paid plan by [date], you can keep the current pricing forever (as long as you stay subscribed).

If you’ve been looking for a sign to [achieve whatever your product does] – this must be it!

CHOOSE A PLAN

If you have any questions or issues, simply hit reply and I’ll do my best to help!

Have a great day,
[YOUR SIGNATURE]

Vorlage #7: Gute Neuigkeiten, schlechte Neuigkeiten


Hi [Name],

I’m reaching out today regarding [Product/ Service name] pricing. These types of notes are never fun to write, so I’ll start off with the good news.

If you currently have an account with [Product/ Service name], your subscription price will not be changing – we are going to honor your current price point forever! Think of it as an early-user discount.

Next, for the sort-of-good news. If you sign up for a new subscription before [date], you’ll still get the current pricing, forever. That means you have a month before the deadline to sign up and to lock in your price at the current rate. We hope you’ll take advantage of that.

SIGN UP NOW

Finally, the kind-of-good, kind-of-bad news. [Company name] has been growing (which is great), but we don’t want to compromise on the quality of [Product/ Service name] our customers have come to expect. To ensure our customer service remains excellent, we’re going to be getting some help. So, for new subscribers (beginning [date]), we’re raising the subscription rates to [amount].

If you have any questions, I’ll be happy to answer them. Thanks, as always, for being awesome, and for using [Product/ Service name].

Best,
[YOUR SIGNATURE]

E-Mails über einen Preisanstieg – Häufig gestellte Fragen

Was ist die ideale Länge einer E-Mail über einen Preisanstieg?

Die ideale Länge einer E-Mail über einen Preisanstieg sind einige Sätze, wenn die Änderungen geringfügig und geplant sind. Eine längere Erklärung wird erfordert, wenn die Änderungen erheblich sind oder nicht geplant waren.

Wie sollte ich Kunden über einen Preisanstieg informieren?

Sie können eine E-Mails als formale Benachrichtigung nutzen, um Kunden über den Anstieg zu informieren. Nutzen Sie das auch als Gelegenheit, die Kundenbindung zu stärken, indem Sie ihnen einen Rabatt anbieten, wenn Kunden sofort einkaufen.

Wie verfasst man einen Brief, um Kunden über einen Preisanstieg zu informieren?

Sie können Kunden in einem persönlichen Brief über den Preisanstieg informieren, in welchem Sie eine Liste der Preise all Ihrer Dienste, inklusive dem Preisanstieg und dem Datum des Preisanstieges, einfügen. Sie sollten den Grund für den Preisanstieg ausführlich erklären und sicherstellen, dass der Preisanstieg angemessen ist.

Discover all that LiveAgent has to offer with our free trial!

Enjoy the fastest chat widget on the market, advanced automation, robust ticketing, and free call center capabilities<br /> with our free 14-day trial. No credit card required.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Was ist die ideale Länge einer E-Mail über einen Preisanstieg?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Die ideale Länge einer E-Mail über einen Preisanstieg sind einige Sätze, wenn die Änderungen geringfügig und geplant sind. Eine längere Erklärung wird erfordert, wenn die Änderungen erheblich sind oder nicht geplant waren.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wie sollte ich Kunden über einen Preisanstieg informieren? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Sie können eine E-Mails als formale Benachrichtigung nutzen, um Kunden über den Anstieg zu informieren. Nutzen Sie das auch als Gelegenheit, die Kundenbindung zu stärken, indem Sie ihnen einen Rabatt anbieten, wenn Kunden sofort einkaufen.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wie verfasst man einen Brief, um Kunden über einen Preisanstieg zu informieren?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Sie können Kunden in einem persönlichen Brief über den Preisanstieg informieren, in welchem Sie eine Liste der Preise all Ihrer Dienste, inklusive dem Preisanstieg und dem Datum des Preisanstieges, einfügen. Sie sollten den Grund für den Preisanstieg ausführlich erklären und sicherstellen, dass der Preisanstieg angemessen ist.” } }] }
Zurück zu den Vorlagen KOSTENLOSES Konto erstellen

Unsere Webseite verwendet Cookies. Durch Ihre Nutzung der Webseite nehmen wir Ihre Zustimmung an, Cookies so einzusetzen, wie es hier festgelegt ist Datenschutz- und Cookie-Richtlinie.