Ein unzufriedener Kunde zwischen 9-15 weiteren Personen von seiner negativen Erfahrung mit einem Unternehmen erzählt
Es im Durchschnitt 12 positive Erfahrungen benötigt, um eine ungelöste negative Erfahrung wett zu machen
Kunden, die Ihrem Unternehmen auf einer Skala von 1 bis 5 eine 5-Stern-Bewertungen geben, 6-Mal wahrscheinlicher erneut bei Ihnen einkaufen
Das bedeutet, dass die Kundenzufriedenheit, sowie Umfragen über die Kundenzufriedenheit eine wichtige Rolle für Ihr Unternehmen einnehmen und einer der effektivsten Wege sind, um herauszufinden, was Kunden über Ihr Unternehmen denken. Umfragen helfen auch bei der Erkennung von Bereichen, die gut funktionieren, nicht gut funktionieren oder verbessert werden müssen, um eine bessere Erfahrung für Kunden zu schaffen.
CSAT-Umfragen von Nicereply
Was sind Umfragen über die Kundenzufriedenheit?
Umfragen über die Kundenzufriedenheit sind Fragebögen, die Unternehmen dabei helfen sollen, den Zufriedenheitsgrad seiner Kunden mit den Produkten, Diensten, persönlichen Erfahrungen, Markenimage oder Kundensupport zu erfahren. Meist werden diese Umfragen verwendet, um zu bewerten, wie zufrieden oder unzufrieden Ihre Kunden mit verschiedenen Aspekten Ihrer Produkte, Dienste oder Vorgänge sind.
Umfragen über die Kundenzufriedenheit können verschiedene Fragen enthalten, wie Multiple-Choice-Fragen (Bewertungsskala, binäre Skala, ‘Ja/Nein’-Fragen, Nominalfragen, Likert-Skala, semantisch differenzielle Fragen) und offene Fragen oder eine Kombination der oben genannten Fragen.
Kundenzufriedenheitsumfragen von Nicereply in Ihren LiveAgent-E-Mails integrieren
Angewandte Methoden für Kundenzufriedenheitsumfragen
Kurz und bündig – Umfragen mit 1-3 Fragen haben die höchste durchschnittliche Abschlussrate (83,34%)
Stellen Sie Fragen mit einem gut-definierten Grund und einem guten Argument dafür, warum sie gestellt werden
Stellen Sie keine Doppelfragen, die mehr als nur ein Thema ansprechen
Verwenden Sie keine internen oder Industrie-Fachbegriffe, die Befragte verwirren könnten
Nutzen Sie Ja/Nein-Fragen, wenn Sie eine kurze, einfache Antwort erhalten möchten
Ermöglichen Sie Feedback in leeren Textfeldern – Sie könnten neue, unerwartete Einblicke erhalten
Ihre Umfrage sollte für mobile Endgeräte optimiert sein
Wählen Sie den besten Verteilungsweg für Ihr Unternehmen (E-Mails, Pop-ups auf der Webseite, Feedback-Widgets, etc.)
Legen Sie eine ideale Zeit fest, um die Umfrage auszuteilen, am besten zu verschiedenen Zeiten des Kunden-Lebenszyklus
Bieten Sie Befragten einen Bonus an, (wenn das sinnvoll ist) – Studien haben gezeigt, dass Anreize die Antwortraten für Umfragen zwischen 5% und 20% erhöhen können
Danken Sie Kundenfür ihr Feedback, egal ob es positiv oder negativ war
Fragen für Umfragen über die Kundenzufriedenheit
Um wertvolles Feedback von Ihren Kunden zu erhalten, müssen Sie ihnen die richtigen Fragen stellen. Unten finden Sie einige der häufigsten Fragen für Umfragen über die Kundenzufriedenheit (sowohl allgemein als auch produktspezifisch), welche Sie bei der Erstellung eigener CSAT-Umfragen nutzen können.
Allgemeine Fragen für Kundenfeedback bei Umfragen
-Overall, how satisfied are you with our products?
-How satisfied are you with the diversity of our product/ service line?
-How often do you use the product/ service?
-What would persuade you to use [Product name] more often?
-Does [Product name] help you achieve your goals?
-How well does our product meet your needs?
-How has our product/service made an impact on you/ your business/ your lifestyle?
-How would you rate the quality of the product?
-How would you compare the quality of our products to that of our competitors?
-Compared to our competitors, is our product quality better, worse, or about the same?
-Compared to our competitors, are our prices higher, lower, or about the same?
-Are our products/services priced appropriately?
-How would you feel if you couldn’t use [Product name] anymore?
-How satisfied are you with the payment options we provide?
-How easy was it to complete your purchase?
-On a scale of 1 (not easy) to 10 (very easy), how easy was your checkout experience?
-Did you encounter any problems during checkout?
-Was there anything in your checkout process we could improve? If so, what?
-What was the main concern or fear you had before purchasing?
-What, if anything, almost stopped you from purchasing from us?
-What was the main thing that persuaded you to purchase?
-How satisfied are you with our product packaging?
-How satisfied are you with the delivery of our products?
-How would you rate the delivery time?
-How satisfied are you with our return policy?
-If we provided [rewards program/ discounts/] would you use it?
Fragen für SaaS-Produktfeedback bei Umfragen
-How did you hear about us?
-Which of our competitors did you consider before choosing us?
-What is the primary reason for choosing our product over competitors?
-What was the one thing that almost stopped you from signing up?
-How do you use our product/ service?
-What are you trying to solve by using our product /service?
-Have you used a similar [product/ service] before?
-What did you like about the previous product/ service(s)?
-What is the most important feature of our product?
-Which 3 features are the most valuable to you?
-What’s the most important feature we should add?
-What are the 3 most important features we’re missing?
-What’s one feature we can add that would make our product indispensable for you?
-If we introduced [new feature/product] would you be willing to test it/them?
-How often do you use this feature?
-How disappointed would you be if you could no longer use [Feature name?]
-Which features aren’t useful to you?
-If you could change just one thing about our product, what would it be?
-Is our pricing clear to you?
-Do you feel our [product/ service] is worth the cost?
-What would you use as an alternative if our tool was no longer available?
-How satisfied are you with our billing and invoicing?
-To what extent do you agree with the following statement: [Product name]’s onboarding process was simple, straightforward, and painless.
-How helpful do you find our video tutorials?
-How would you rate the training and help you’ve received from our team so far?
-How could we improve your experience using our solution?
-What could we change to make our product/ service more user-friendly?
-What’s the main reason you are downgrading/ canceling?
-Did the price of our product/service cause you to leave?
-Have you decided to test out a competitor?
-Are you likely to upgrade your account in the future?
-What is the primary benefit that you have received from using our product?
-How long did you use our product/ service before seeing results?
Fragen über Kundenerfahrungen bei Umfragen
-Overall, how satisfied or dissatisfied are you with our company?
-From 1 (unhappy) to 10 (very happy), how would you rate your overall satisfaction with us?
-In your own words, describe how you feel about [Company name or Product name].
-How would you rate your last experience with us?
-How did your experience compare to your expectations?
-Were your expectations met, unmet, or exceeded?
-How responsive have we been to your questions or concerns about our products?
-How satisfied are you with our company’s overall communication efforts?
-How likely are you to return to [Company name] for your next purchase?
-If we could do anything, what should we do to WOW you?
-Which company would you say is our biggest competitor in the … market?
-What do our competitors do better than us?
-How would you compare our prices to those of our competitors?
-On a scale from 0 to 10, how likely are you to recommend our company to a friend or colleague?
-Do you have any additional comments or feedback for us?
-How could we improve your experience with [Company name]?
Fragen über Kundenservice bei Umfragen
-Overall, how would you rate the quality of your customer service experience?
-How satisfied are you with the overall performance of our service team?
-How responsive (or unresponsive) is our company in answering your questions?
-How well did we understand your questions and concerns?
-How much time did it take us to address your questions and concerns?
-How much effort did you personally have to put forth to handle your request?
-How easy was it to solve your issue with us, on a scale of 1-5?
-Based on your recent interaction regarding (incident), how satisfied or dissatisfied were you with our customer service representative?
-How responsive or unresponsive would you say our customer service representative was?
-How courteous or uncourteous would you say our customer service representative was?
-How knowledgeable or unknowledgeable would you say our customer service representative was?
-How effective or ineffective would you say the communication was?
-How much did you feel our customer service representative wanted to assist you?
-Did our customer support representative make you feel valued as a customer?
-Based on your recent support call/ chat session, how easy or difficult was it to interact with [Company name]?
-What can our customer service team do better?
-How could we make it easier to resolve your questions or concerns?
-What is the one thing that you would like to see improved in your interactions with our customer service team?
Fragen über Webseitenfeedback bei Umfragen
-Overall, how well does our website meet your needs?
-What was your first impression when you entered the website?
-How satisfied are you with the design and functionality of our website?
-How well do you understand what [Company name] does from our homepage?
-How easy was it to use/ navigate our website? Did you have any problems?
-What are you hoping to accomplish by visiting our website?
-How easy was it to find what you were looking for on our website?
-Did it take you more or less time than you expected to find what you were looking for on our website?
-How visually appealing is our website?
-How easy is it to understand the information on our website?
-How much do you trust the information on our website?
-Is there a feature you wish our website had?
-What could we do to make our website more useful?
-Is there anything on this website that doesn’t work the way you expected it to?
-If you could change one thing about our website, what would it be?
-How would you rate your overall experience on our website today?
-How likely is it that you would recommend our website to a friend or colleague?
-If you were to review the website, what score would you give it out of 5?
-Do you have any other comments about how we can improve our website?
Fragen für Umfragen über die Kundenzufriedenheit – Häufig gestellte Fragen
Welche Fragen soll ich bei Kundenfeedback stellen?
Sie sollten eine Reihe verschiedener Fragen stellen, die Ihnen helfen werden, sowohl die Stärken, als auch die Schwächen Ihrer Arbeit und die Gründe für Kundenzufriedenheit und -unzufriedenheit zu verstehen.
Wie wertet man die Kundenzufriedenheit aus?
Sie können Umfragen einsetzen, um Kundenfeedback zu sammeln. Einige Kunden werden die gesamte Umfrage, im Gegenzug für eine Belohnung ausfüllen, während andere antworten, weil sie ihre Meinung teilen möchten.
Wie entwirft man Fragen für eine Umfrage?
Bei der Erstellung einer Umfrage sollten Ihre Fragen:
Klar, direkt und für Befragte einfach zu beantworten sein
Offen sein
Spezifisch sein – Um Befragten ausreichend Details zu geben, sodass sie gut antworten können
Geschlossen sein – Um Befragten eine begrenzte Anzahl an möglichen Antworten geben zu können (Multiple Choice), anstatt sie zu bitten, alle Antworten aufzuschreiben
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