Verkaufs-E-Mail-Vorlagen

Trotz des rasanten Wachstums von sozialen Medien und anderen digitalen Marketingkanälen bleibt die E-Mail nach wie vor das leistungsstärkste und effizienteste Vertriebs- und Marketinginstrument, das alle anderen Kanäle übertrifft. Tatsächlich hat sich E-Mail-Marketing mit einem potenziellen Return on Investment von bis zu 4400% als der beste Weg erwiesen, Kunden sowohl für kleine Unternehmen als auch für große Organisationen zu gewinnen und zu binden. Die folgenden E-Mail-Marketing-Statistiken zeigen deutlich, dass der Erfolg Ihrer Verkaufsbemühungen stark davon abhängt, ob und wie Sie E-Mail in Ihrer digitalen Marketingstrategie einsetzen.

Verkaufs-E-Mail-Vorlagen
Speichern Sie unsere Vorlagen als Nachrichten aus der Konserve, um über die perfekten Upsell- und Cross-Selling-Nachrichten zu verfügen

Warum E-Mail der beste Vertriebskanal bleibt

  • 72% der Menschen bevorzugen es, Werbeinhalte per E-Mail zu erhalten, verglichen mit 17%, die soziale Medien bevorzugen. 
  • 61% der Verbraucher bevorzugen es, von Marken per E-Mail kontaktiert zu werden. 
  • 90 % der E-Mails werden an den Posteingang des vorgesehenen Empfängers zugestellt, während nur 2 % Ihrer Facebook-Fans Ihre Beiträge in ihrem News-Feed sehen.
  • Die Wahrscheinlichkeit, dass Ihre Nachricht per E-Mail gesehen wird, ist 5x höher als bei Facebook. 
  • Die Wahrscheinlichkeit, dass Sie bei einer E-Mail-Kampagne einen Durchklicken erhalten, ist 6x höher als bei einem Tweet.
  • Wenn es um Käufe geht, die aufgrund des Erhalts einer Marketingbotschaft getätigt werden, hat E-Mail im Vergleich zu Social-, Direktwerbung und anderen Kanälen die höchste Konversionsrate (66%). 
  • 4,24 % der Besucher aus dem E-Mail-Marketing kaufen etwas, verglichen mit 2,49 % der Besucher aus Suchmaschinen und 0,59 % aus sozialen Medien.
  • Der durchschnittliche Bestellwert von Kunden per E-Mail ist mindestens dreimal so hoch wie der von Social Media. 
  • Weltweit geben 30 % der Marketingexperten an, dass E-Mail-Marketing den höchsten ROI aufweist. 

10 E-Mail-Vorlagen für Ihr Vertriebs und Marketingteam

Die Verwendung vorgefertigter E-Mail-Vorlagen kann Ihnen die Arbeit erleichtern und Ihre Leistung steigern. Hier sind 10 grundlegende E-Mail-Vorlagen für den Vertrieb, die Sie für Ihre Branche, Ihr Produkt, Ihren Kunden oder Interessenten anpassen können. Von kalten Prospektionen und Nachfassaktionen bis hin zur Einbindung Ihres bestehenden Kundenstamms mit verschiedenen Arten von Werbe-E-Mails – diese Vorlagen können ein hervorragender Ausgangspunkt für Ihre eigenen helpdesk E-Mail-Marketingkampagnen und ausgehende Vertriebskommunikation.

Eingehende Lead-E-Mail


Hi [NAME],

You recently visited our website and [action took on website]. I was wondering whether you were trying to figure out how you might [business solution]?

This inspired me to spend a few minutes on your site to gain a better understanding of how [Company] can help you [achieve specific goals].

We are working with similar companies in your industry, helping them [accomplish …]. Would it make sense to talk for 10 minutes this week? Please also feel free to book time directly onto my calendar here: [link].

Hope to hear from you,
[YOUR SIGNATURE]

E-Mail zur Einführung in den Vertrieb


Hi [NAME],

I checked out your website, and it looks like you might be trying to [accomplish specific goals]. If you’re unfamiliar with [Company], we are working with similar companies in your industry, such as [competition], helping them accomplish three major goals:

[Goal #1]
[Goal #2]
[Goal #3]

If this is something you’re challenged with too, l would love to introduce you to [Product] to see if it meets your requirements. Would you have 10 minutes this week for a Zoom call?

Best,
[YOUR SIGNATURE]

P.S. If you’re not the right person to speak with, who do you recommend I talk to?

Prospekt-Folge-E-Mail


Hi [NAME],

Hope all is well. I trust that you have had an opportunity to read my previous email and look at our website, so I figured it’d be worth checking in with you again.

Have you given any additional thought to our proposal? I’d be happy to do a quick review of it on the phone and answer any questions you may have.

If it makes sense to talk, please let me know how your calendar looks. If not, who is the appropriate person for me to talk to?

Look forward to hearing from you,
[YOUR SIGNATURE]

E-Mail zur Einführung neuer Produkte


Hey [NAME],

We’re thrilled to let you know that [Company] has just launched our new [Product name]!

In the last few months, we’ve been tirelessly working to make it valuable for our customers and we believe that [Product name] will help you enjoy your experience with [Company] even more.

If you’ve been struggling with [Issues this product solves], [Product name] would be a big help. If you’re interested in learning more about it, feel free to reach out. You can also find out more about it on our website here: [link].

Let us know if you have any questions or want to talk more.

Thanks!
[YOUR SIGNATURE]

E-Mail zum Treueprogramm


Hey [NAME],

We’re excited to announce the launch of our new [Name of loyalty program]. We’ve created lots of exciting and exclusive rewards to say thank you to our amazing customers, like you!

Earn 1 point for every $ you spend [online and/or in-store] to unlock exclusive rewards.

[Reward Title 1] – [100] points to redeem
[Reward Title 2] – [200] points to redeem
[Reward Title 3] – [300] points to redeem

There are also lots of other ways to earn loyalty points with us. You can earn points for [joining / completing your profile/ following us on social media/ referring friends, etc.].

Join Our Loyalty Program/ Learn More

[YOUR SIGNATURE]

E-Mail weiterverkaufen


Hi [NAME],

I hope your [year] is off to a great start!

We noticed that you’ve been paying for a monthly [Product/Service] subscription, and we’re grateful to be able to help you [accomplish your business goals]. I’m writing today with a small tip on how you can get the same set of features at a lower price.

By switching to annual billing, you’ll bring your monthly costs down from $ X to $ Y. There’s no lock-in contract or any obligations. If you decide to switch back or cancel your subscription at any point, we’ll be happy to refund you for any unused time.

Switch to Annual Billing and Save X %

If you have any questions or need any help at all, don’t hesitate to reach out.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Upgrade-Angebot E-Mail


Hi [NAME],

As a valued [Company] customer, you’re invited to enjoy a free, one-month upgrade to [Product] Premium. Activate your free upgrade with no risk, no commitment, and no credit card input. With [Product] Premium, you can:

Benefit 1
Benefit 2
Benefit 3
And much more!
Upgrade to Premium Now

Your account will be upgraded instantly, and you’ll enjoy full access to premium features for a full month. Join thousands of users who have discovered the difference [Product] Premium makes to their [business/ daily productivity, etc.].

Best regards,
[YOUR SIGNATURE]

E-Mail zum Geburtstagsangebot für Kunden


Dear [NAME],

It’s your birthday today! Celebrate with a little extra something on us.

As a small birthday treat, we are giving you 50% off your next purchase for the rest of the month. Make sure to enter your unique code below at checkout. But hurry – it’s only valid till the end of the month!
DISCOUNT CODE

Best wishes from all of us at [Company]!
[YOUR SIGNATURE]

E-Mail Urlaubsangebot


Hi [NAME],

The holidays are fast approaching and will be here before you know it! At [Company], we’ve got something for everyone this year. Get your holiday list in check and take advantage of our incredible deals this week:

Shop our Holiday deals here

Bonus: Spend $XX or more on [products] and receive a FREE [product] as a gift with your purchase!

Happy holidays!
[YOUR SIGNATURE]

 Promo-E-Mail zum Black Friday


Hey, [NAME]!

Are you as excited as we are for Black Friday?

To celebrate the holidays and eating turkey, we’re running our biggest sale yet. Starting at midnight Thanksgiving day, we’re opening up 50% OFF our hottest products!

Hurry, the sale ends Sunday at midnight. Keep in mind that stock is limited and it’s on a first-come, first-served basis!

Grab the Offers

Don’t want to miss out? Click here to join our special Black Friday email list to be among the first to get notified when our sales happen (and when stock is getting low).

Until then, wishing you a happy Thanksgiving!

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Verkaufs-E-Mail-Vorlagen – Häufig gestellte Fragen

Wie verfasst man eine Verkaufs-E-Mail?

Es gibt verschiedene Methoden, um eine Verkaufs-E-Mail zu erstellen. Am wichtigsten ist es, die Bedürfnisse Ihrer Kunden zu verstehen und Ihre Nachricht auf sie abzustimmen. Der Rest folgt von selbst.

Wie verfasst man eine spezifische Verkaufs-E-Mail?

Sie müssen für jeden neuen Kunden eine neue E-Mail verfassen, die eine persönliche Begrüßung, einen Überblick des Produktes oder Dienstes, ein Verkaufsziel und einen Handlungsaufruf enthält.

Wie schließt man eine Verkaufs-E-Mail ab?

Sie können eine Verkaufs-E-Mail mit einem Handlungsaufruf beenden, der dem Empfänger ein Produkt oder einen Dienst anbietet.

Ready to put our sales templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wie verfasst man eine Verkaufs-E-Mail?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Es gibt verschiedene Methoden, um eine Verkaufs-E-Mail zu erstellen. Am wichtigsten ist es, die Bedürfnisse Ihrer Kunden zu verstehen und Ihre Nachricht auf sie abzustimmen. Der Rest folgt von selbst.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wie verfasst man eine spezifische Verkaufs-E-Mail?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Sie müssen für jeden neuen Kunden eine neue E-Mail verfassen, die eine persönliche Begrüßung, einen Überblick des Produktes oder Dienstes, ein Verkaufsziel und einen Handlungsaufruf enthält.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wie schließt man eine Verkaufs-E-Mail ab?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Sie können eine Verkaufs-E-Mail mit einem Handlungsaufruf beenden, der dem Empfänger ein Produkt oder einen Dienst anbietet.” } }] }
Zurück zu den Vorlagen KOSTENLOSES Konto erstellen

Unsere Webseite verwendet Cookies. Durch Ihre Nutzung der Webseite nehmen wir Ihre Zustimmung an, Cookies so einzusetzen, wie es hier festgelegt ist Datenschutz- und Cookie-Richtlinie.