Zeit sparen und Kundenbetreuung optimieren mit Kundenportal-E-Mail-Vorlagen. Selbstbedienungsplattform für Kunden, Informationen austauschen und Problem selbst lösen. E-Mail-Vorlagen für Bestätigung, Passwort zurücksetzen, FAQs und Feedback-Anfragen.
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Jedes Mal, wenn ein Kunde ein Ticket über die Nutzung eines Ihrer Produkte oder einer Ihrer Dienstleistungen einreicht, müssen Ihre Mitarbeiter antworten und verlieren wertvolle Zeit, die für andere Aufgaben verwendet werden könnte. Das muss aber nicht so sein. Warum?
Nicht alle Produktanfragen sind so komplex, dass sie die Aufmerksamkeit eines Kundenbetreuers erfordern. Eine beträchtliche Anzahl von Problemen kann von vorhandenen Benutzern gelöst werden, wenn ein Unternehmen über ein Kundenportal verfügt.
Ein Kundenportal ist eine Selbstbedienungsplattform, die es den Kunden ermöglicht, Informationen auszutauschen, jederzeit nach Lösungen für ihre Probleme zu suchen und selbständig Anfragen zu stellen. Es bietet Kunden Zugang zu einer Website, auf der sie Themen erstellen, ihre Kontaktinformationen aktualisieren, eine Wissensdatenbank konsultieren, Ressourcen herunterladen, historische Beiträge durchsuchen oder Wissen mit anderen Benutzern austauschen können.
Sie können auch eine Firmen-FAQ-Seite einrichten, auf der Kunden Antworten auf ihre häufig gestellten Fragen finden können. Dadurch können sie nicht nur kleinere Probleme selbst lösen, sondern es entlastet auch Ihr Kundenserviceteam.
Wenn Sie dieses Portal jedoch erst einmal aufgebaut haben, müssen Sie es bei Ihren Kunden bewerben, sie durch den Prozess der Erstellung eines Kundenportal-Kontos führen und schließlich die Kunden dazu ermutigen, aktive Benutzer zu werden.
Das Versenden sorgfältig gestalteter E-Mail-Kommunikation ist der effektivste Weg dazu:
Die Verwendung von E-Mail-Vorlagen für Kundenportale hilft Ihnen, Ihre Kunden zu erreichen und sie davon zu überzeugen, dem Kundenportal beizutreten, das Sie für sie aufgebaut haben. Dieser Artikel sammelt Beispiele für verschiedene Arten von Nachrichten aus jeder Phase der effektiven Kundenservice-Kommunikation, ergänzt durch aussagekräftige Beispiele für E-Mail-Betreffzeilen des Kundenservice.
Eine E-Mail-Vorlage ist eine HTML-formatierte E-Mail, die Sie verwenden können, um Ihre eigene Nachricht zu erstellen, indem Sie den vorgeschlagenen Inhalt durch Ihren eigenen ersetzen. SendPulse bietet mehr als 130 kostenlose Vorlagen, die sofort einsatzbereit sind.
Mit einer E-Mail-Vorlage können Sie E-Mail-Kampagnen erstellen, indem Sie Bilder, Text, Schriftarten und andere Elemente ersetzen. Die E-Mail-Vorlagen-Galerie in SendPulse ist in thematische Abschnitte unterteilt, so dass Sie eine Vorlage finden können, die für Sie am besten geeignet ist.
Anstatt eine E-Mail-Vorlage von Grund auf neu zu erstellen, können Sie ganz einfach Ihre eigenen Bilder hochladen, den Text ändern und neue relevante Inhalte für Ihre Abonnenten auswählen. Sie müssen keine Zeit damit verschwenden, zu entwerfen und herauszufinden, welches Format am besten funktioniert.
Jedes Mal, wenn Sie eine neue E-Mail-Vorlage von Grund auf neu erstellen, sollten Sie sie auf Fehler überprüfen. Es besteht immer das Risiko, wichtige Abschnitte wegzulassen oder Formatierungsfehler zu machen. Die Verwendung einer Vorlage stellt sicher, dass Ihre E-Mail genau so aussieht wie in der Vorschau.
Kurze Verifizierungs-E-Mail-Vorlage 1
You’ve registered for [company name] customer portal. Before you can use your account, you need to verify that this is your email address by clicking the following link: [link]
Kind Regards, [company]
Kurze Verifizierungs-E-Mail-Vorlage 2
We just need to verify your email address before you can access your customer portal account.
Verify your email address here [verification link]
Thanks! – The [company] team
Kurze Verifizierungs-E-Mail-Vorlage 3
You’re almost ready to start enjoying our customer portal.
Simply click the big [color] button below to verify your email address.
[button]
Best, [company]
Verifizierungs-E-Mail-Vorlage, die den Wert hervorhebt
Are you ready to get access to all the useful info that we’ve prepared for you?
Complete your registration by clicking on the button below!
[button]
This link will verify your email address, and then you’ll officially be a part of our customer portal community.
See you there!
Best regards, the [company] team
Bestätigungs-E-Mail-Vorlage mit einem Bestätigungslink
Thanks for registering for our customer portal!
We need a little more information to complete your registration, including a confirmation of your email address.
Click below to confirm your email address:
[link]
If you have problems, please paste the above URL into your web browser.
Thanks, the [company] team
Eine einfache Willkommens-E-Mail-Vorlage
Thank you for joining our customer portal community!
We are [one sentence that describes your organization best]. We’re happy that you will get [the value a recipient will get by learning more about your product/service].
We believe that our customer portal will make your life easier. We hope you enjoy it!
If you need anything from us, remember that we’re at your disposal.
Best,
The [company] team
Willkommens-E-Mail-Vorlage mit einem Aufruf zum Handeln
I’m absolutely thrilled that you’ve decided to give our customer portal a try. If you need to contact the team or me, feel free to do so at any time.
The best way to start using our customer portal is to [the next step users should take].
So if you haven’t done that already, get started now!
[CTA]
Have a great day,
The [company] Team
Informative Willkommens-E-Mail-Vorlage
Welcome to [company] customer portal. Our platform is powered by [unique characteristics of your customer portal, e.g. knowledge from our top-notch experts in customer service] to help you with [user pain point].
Here’s a quick look at what to expect:
• [Link to customer portal article/manual 1]
• [Link to customer portal article/manual 2]
• [Link to customer portal article/manual 3]
We share the latest news about our [product/service], tips and tricks for customers, our experiments, and battle-tested solutions.
Zero spam, just our best content.
Best,
The [company] team
Kurze Bestätigungs-E-Mail-Vorlage
Thank you for joining our customer portal.
We’d like to confirm that your account was created successfully, and you can now start accessing it.
If you have any issues with logging into your account, reach out to us at [email address].
Best,
The [customer portal] team
Vielen Dank für das Ausfüllen der E-Mail-Vorlage zur Registrierungsbestätigung
Thank you for completing your customer portal registration.
This email is t to confirm that your account is active and that you are now officially part of the [customer portal] family.
Enjoy!
Regards,
The [company] team
“Wir freuen uns…” Bestätigungs-E-Mail-Vorlage
Thank you for creating a [customer portal] account. We look forward to reading your first posts.
See you around!
The [customer portal] team
E-Mail-Bestätigungsvorlage mit Links zu Ressourcen
We’re happy that another incredible person (you) joined our community.
To get started, try out these three simple tasks that will help you understand our platform:
Task 1 [for example, login]
Task 2 [for example, create an entry]
Task 3 [for example, use a basic feature]
Remember to check out our tutorials [link] and sign up for your first 10 lessons on how to use the [customer portal] platform.
Thank you for joining, let’s make great things happen together!
Sincerely,
The [company] team
E-Mail-Vorlage zum Zurücksetzen des Passworts 1
Reset my password [link]
If you did not forget your password, you can safely ignore this email.
Best,
The [company] team
E-Mail-Vorlage zum Zurücksetzen des Passworts 2
Somebody requested a new password for the [customer portal] account associated with [email].
No changes have been made to your account yet.
You can reset your password by clicking the link below.
If you did not request a new password, please let us know immediately by replying to this email.
Yours,
The [company] team
E-Mail-Vorlage zum Zurücksetzen des Passworts 3
You recently requested to reset the password for your [customer portal] account. Click the button below to proceed.
[button]
If you did not request a password reset, please ignore this email or reply to let us know. This password reset is only valid for the next 30 minutes.
Thanks, the [customer portal] team
E-Mail-Vorlage zum Zurücksetzen des Passworts 4
If you did not request a password change, please feel free to ignore this message.
If you have any comments or questions, then don’t hesitate to reach us at [email to customer portal support team]
Please feel free to respond to this email. It was sent from a monitored email address, and we would love to hear from you.
Yours,
The [company] team
Feedback-E-Mail-Vorlage 1
[X] days ago, you created an account at [customer portal], and you’ve been an active user ever since.
We’d love to get your feedback on the platform! Give us a rating by clicking on the stars below:
[*****]
Kind regards,
The [customer portal] team
Feedback-E-Mail-Vorlage 2
Thanks for using [customer portal].
Please tell us about your experience by completing this 30-second survey. Your feedback helps us create a better experience for yourself and other [customer portal] users.
Let us know how it goes!
– The [customer portal] team
Feedback-E-Mail-Vorlage 3
Your feedback means a lot to us. We constantly strive to provide a flawless experience for our customers, and your input helps us do so.
With that in mind, we would really appreciate it if you could take a minute to share your feedback on the portal.
We hope to see you soon at [customer portal]
Best regards, [customer portal team member’s name]
Feedback-E-Mail-Vorlage 4
Help us shape the [customer portal] experience by taking this survey.
Your feedback is very important to us and will help us make the portal better, so we hope you will take a few minutes to answer our questions.
[CTA]
We appreciate your time and feedback!
The [customer portal] team
Vorlagen für Einladungs-E-Mails 1
We’ve given you access to our portal so that you can manage your journey with us and get to know all the possibilities offered by [product/service].
If you want to create an account, please click on the following link: [link]
Enjoy!
Best,
The [customer portal] team
Vorlagen für Einladungs-E-Mails 2
How much time are you spending [dealing with a customer pain point]? I bet it’s too much!
[product/service] is an intuitive [purpose of your product/service] tool that will help you drive meaningful results on [issue your product/service helps with], and give you more time to focus on other areas of your [sector] strategy, such as [one of the activities].
We’re so happy that you’re taking [company] for a spin, and we’d love it if you create a customer portal account to join our user community!
We’ll walk you through the platform and share our best tips and tricks first.
Then you can start learning more about [product/service] and, when you feel like it, contribute to the community and share your own knowledge.
Register Now
Best,
The [customer portal] team
Vorlagen für Einladungs-E-Mails 3
It’s time to focus on other things! We created [customer portal] so that you can get to know [product/service] and spend less time dealing with [pain point].
Join our portal to learn:
[benefit 1]
[benefit 2]
[benefit 3]
…
Here’s what some other [users of your customer portal] are saying:
[Testimonial 1]
[Testimonial 2]
[Register now]
Best,
The [customer portal] team
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