E-Mail-Vorlagen für die Vorratsergänzung sind eine effektive Strategie für B2C-Unternehmen, um Umsatz und Profitabilität zu steigern. Der Artikel stellt verschiedene Vorlagen zur Verfügung und betont die Bedeutung von regelmäßigen Kundenkontakten.
Die Verwendung von E-Mail-Vorlagen für die Vorratsergänzung, um Waren an bestehende Kunden zu verkaufen, ist für B2C-Unternehmen eine der effektivsten und einfachsten Methoden, um die Umsätze und Profitabilität zu steigern. Warum? Weil es 60-70% wahrscheinlicher ist, dass Sie Waren an einen derzeitigen Kunden verkaufen können, verglichen mit einer 5-20%-igen Wahrscheinlichkeit, an einen potenziellen Kunden zu verkaufen. Deshalb gehören E-Mail-Vorlagen für die Vorratsergänzung in Ihre Verkaufsstrategie. Diese E-Mails werden zeitgerecht ausgesendet, sind höchst relevant und extrem effizient – dennoch sind sie eines der am häufigsten übersehenen Tools, die Besitzer von eCommerce-Store verwenden können, um wiederholte Käufe zu fördern und die Verkäufe zu verbessern.
Eine Vorratsergänzungs-E-Mail ist eine E-Mail, die an Kunden gesendet wird, um sie daran zu erinnern, ein bestimmtes Produkt nachzubestellen, wenn sie nicht mehr viel vorrätig haben. Es ist eine E-Mail-Marketingstrategie, die meist von Unternehmen verwendet wird, die Verbrauchsgüter verkaufen, welche wiederaufgestockt werden können (wie Körperpflege- und Beautyprodukte, Lebensmittel und Getränke, Vitamine und Ergänzungsmittel, Verschreibungen, Reinigungsmittel, Tiernahrung, etc.).
Vorratsergänzungs-E-Mails werden aktiviert und automatisch versendet, wenn es Zeit ist, Waren nachzubestellen, die Kunden zuvor gekauft haben (basierend auf der vorhersagenden Datenwissenschaft). Diese Arten von E-Mails können erfolgreich von Marken verwendet werden, die nicht-konsumierbare Produkte verkaufen, die mit der Zeit aufgebraucht werden (wie Kleidung und Schuhe), sowie abonnementbasierte SaaS-Unternehmen.
In einer Studie von Listrack fand man heraus, dass Vorratsergänzungskampagnen die höchste Klickrate (53.6%) unter allen Lebenszyklusmarketing-E-Mails hatten. Zusätzlich dazu haben Vorratsergänzungs-E-Mails laut Ometria eine durchschnittliche Öffnungsrate von 50-60%, eine durchschnittliche Klickrate von 40-50% und eine durchschnittliche Konversionsrate von 10-15%. Das bedeutet, dass Vorratsergänzungs-E-Mails eine fantastische Gelegenheit für Marken sind, um wiederholte Umsätze zu generieren, indem Kunden angesprochen werden, die mit einer hohen Wahrscheinlichkeit Produkte nachbestellen.
Your life just got easier with Auto-Replenishment!
You’ve got a lot of things on your mind, but remembering to re-order your [products] shouldn’t be one of them.
We’re excited to introduce our Auto-Replenishment program – the easier, automatic way to reorder your [products], inspired by your feedback. Once you enroll in Auto-Replenishment, we’ll automatically deliver a new supply of [products] straight to your door before you’re scheduled to run out, at no extra charge.
AUTO-REPLENISH NOW
You’ll never have to manually reorder [products] after enrolling, and you can update your preferences at any time. We’re hoping that this service is just another way we’re making your experience with [Brand name] more convenient and personalized for you.
If you have any questions, please contact our live chat support or check out our FAQ page.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name], we’re just checking in to make sure you don’t run out of the products you love. It may be just about time to stock up.
Last time you ordered:
[Product 1]
[Product 2]
[Product 3]
REORDER NOW
You might want to grab our other best selling products as well!
[Recommended product 1]
[Recommended product 2]
[Recommended product 3]
Need help? Just contact us at [email], [live chat] or [number].
[YOUR SIGNATURE]
[Name],
The secret to a successful beauty routine: never run out. If you’ve been taking your daily dose of [product], your one-month supply should be running dangerously low! Freshen up your beauty bag with a brand new [product]. Simply click, stock up, and keep glowing!
RESTOCK NOW
Never run out of your favorites again. Auto-replenish is a quick and easy way of receiving your favorite [Brand] products regularly, without having to go online or re-enter your order. You can easily opt-in to Auto-replenish via your [Brand] account.
We hope you enjoyed your last order at [website.com]. Here are some items that you have purchased that other customers have bought repeatedly. We thought that you might be interested in buying them again.
[Product 1]
[Product 2]
[Product 3]
[Product 4]
GET SHOPPING
Here at [Brand name], we’re always on the lookout for the tastiest [products]. You might also enjoy these new arrivals:
[New product 1]
[New product 2]
[New product 3]
[New product 4]
If your drinks cabinet is starting to look a bit bare, we’ve got one of your recent orders lined up for you to top up easily. Add something new to your order, or stick to your favorites.
[Product 1] – Buy now
[Product 2] – Buy now
[Product 3] – Buy now
Want the whole order again? Save yourself a few steps by logging in to your [Brand] account and heading straight to My Purchases. Select the past order you want and click Reorder. You can easily remove any unwanted items from your cart before you checkout.
Go to my account
Need help? Get in touch by email at [email address] or by phone on [phone number] (Monday – Friday **am – **pm.)
Running low? Keep it up! Consistency is the key to good health!
We wanted to get in touch with you to make sure you have plenty of time to order [Product name] before your last bottle is empty.
[Product name] helps recharge and rebuild your body’s natural energy source. Reorder today and save 10% when you enter [discount code] at the checkout.
REORDER NOW
Let us know if you have any questions, we’re here to help.
[YOUR SIGNATURE]
Hey [Name],
Is [Pet name] enjoying the personalized blend you’ve created? We hope so! In fact, it may be time to place your next order, so [Pet name] continues to enjoy the blend that meets your [pet’s] nutritional needs.
[Number] days until the bowl is empty. Don’t let [Pet name] go hungry!
REORDER [PET NAME]’ SPECIAL FOOD BLEND
Order in the next 24 hours and shipping is on us.
[YOUR SIGNATURE]
E-Mails für die Vorratsergänzung sollten kurz und auf den Punkt sein. Der erste Eindruck ist wichtig. Deshalb ist es essentielle, eine kurze und aufmerksamkeitserregende Betreffzeile zu wählen, um den Kunden neugierig zu machen.
Die Aussendung von E-Mails für die Vorratsergänzung ist ein effektiver Weg, um Kunden über die vorrätigen Produkte zu informieren. Es hilft, den Webseitentraffic, die Kundenbindung und die Markenwahrnehmung zu steigern.
Das Timing kann für jedes Produkt/jeden Dienst, sowie jede Person anders sein. Sie können dies jedoch basierend auf vorherigen Käufen oder abhängig von dem Produkt abschätzen. Stellen Sie sicher, dass Sie die E-Mail zu einem bestimmten Zeitpunkt aussenden. Unsere Empfehlung ist, E-Mails für die Vorratsergänzung in der Mitte der Woche und in der Mitte des Tages auszusenden. Am besten also zwischen 10 Uhr vormittags und 3 Uhr nachmittags.
11 Antwortvorlagen für Kundenbeschwerden
Benötigen Sie etwas Inspiration, wie man mit Kundenbeschwerden umgeht? Sehen Sie sich diese Vorlagen für E-Mail, Live-Chat und Telefonanrufe an.
E-Mail-Vorlagen für die Nachfrage im Kundenservice
This article emphasizes the continued importance of email marketing, despite the rise of social media, as the most efficient sales and marketing tool. It presents 10 fundamental types of customer appreciation emails and subject lines to increase engagement. It also discusses email templates for different marketing purposes, such as sales, delivery notifications, returns confirmations, loyalty, and appreciation. LiveAgent is introduced as a supportive platform for customer service management and data migration, offering extensive performance status monitoring and partnerships with VoIP partners, as well as a partner program and training opportunities. Successful customer communication requires knowledge of products and services and listening to customer feedback, with quick responses and friendly communication building strong customer relationships. LiveAgent provides various features and industry-specific solutions and support, as well as newsletters subscription option. The article also discusses email templates for responding to functional inquiries and presenting examples of various email templates for effective customer service communication.
E-Mail-Vorlagen für Lieferbenachrichtigungen und Rücksende-Bestätigungen im E-Commerce-Bereich
The article discusses various email templates for E-commerce businesses, including templates for refund requests, sales, order confirmations, delivery notifications and returns. The importance of email marketing is emphasized as it generates more conversions than other marketing channels. Strategies for building and maintaining email databases and targeting specific customer interests are recommended. The article also stresses the importance of complying with legal regulations when sending marketing emails.
LiveAgent bietet verschiedene Kommunikationskanäle wie Chat, Anrufe und Formulare. Unternehmen jeder Größe können von der Verbesserung der Kundenerfahrung durch LiveAgent profitieren. HubSpot Service Hub bietet exzellente Kundenerfahrungen und vereinheitlicht Live-Chat-Interaktionen. LiveAgent bietet mehrsprachige Unterstützung, Belohnungen und anpassbare Widgets. Unternehmen können die Vorteile der Anrufzuweisung nutzen, um Zeit zu sparen und die Kundenzufriedenheit zu steigern.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Unsere Webseite verwendet Cookies. Durch Ihre Nutzung der Webseite nehmen wir Ihre Zustimmung an, Cookies so einzusetzen, wie es hier festgelegt ist Datenschutz- und Cookie-Richtlinie.